۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

میانگین سایز کشتی‌های کانتینری رو به افزایش است

میانگین سایز کشتی‌های کانتینری مستقر در مسیر‌های تجاری آسیا- اروپا و آسیا- آمریکای شمالی روند افزایشی مستمری را در پیش گرفته است و کشتی‌های کانتینری کوچک‌تر جای خود را به کشتی‌های کانتینری بزرگ‌تر می‌دهند.
کد خبر: ۸۴۹۴۲
میانگین سایز کشتی‌های کانتینری رو به افزایش است
 
به گزارش گروه بین الملل مانا آلفالاینر نوشت: اگرچه میانگین سایز کشتی‌های کانتینری در مسیر‌های تجاری آسیا- اروپا و آسیا- آمریکای شمالی شیب صعودی را طی می‌کند، اما حلقه‌های سرویس‌دهی (loops) هفتگی در مسیر‌های اصلی شرق –غرب از تعداد ۱۴۴ سرویس در سال ۲۰۰۷ میلادی به ۸۶ سرویس در سال ۲۰۱۹ میلادی کاهش یافته است.

این گزارش ادامه داد: با نزدیک شدن به زمان اجرای قانون سوخت ۲۰۲۰ آیمو، مالکان برای فرستادن شناور‌های خود به یارد‌ها جهت نصب اسکرابر به تکاپوی بیشتری افتاده‌اند، از این رو ظرفیت ناوگان بیکار گسترش پیدا کرده است. به طوریکه طی هفته گذشته ناوگان بیکار به ۱۸۰ فروند با مجموع ظرفیت ۷۵۳ هزار و ۸۱۹ TEU رسید که سهم ۳.۳ درصد از کل ناوگان جهانی را به خود اختصاص داد.

انتظار می‌رود درماه اکتبر به دنبال تعطیلات هفتۀ طلایی در چین و روانه شدن تناژ بیشتری به یارد‌ها برای نصب اسکرابر، شاهد رشد بیشتر ظرفیت ناوگان بیکار باشیم.

لازم به ذکر است: بازار چارتری کانتینری طی دو هفتۀ گذشته نسبتاً شلوغ ظاهر شد. در این میان، تب و تاب بازار چارتری کشتی‌ها با سایز کوچک و متوسط از یک هزار و ۲۵۰ TEU الی سه هزار TEU ملموس‌تر بود. نکتۀ قابل توجه اینکه تقاضای مستمر برای بالا بردن نرخ کرایۀ حمل کفایت نکرد و مالکان نتوانستند حرف خود را بر کرسی بنشانند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار