۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

آئین‌نامه گردشگری دریایی کشور امسال مصوب می‌شود

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، گفت: با تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری کشور در هیئت دولت در سال جاری، آئین نامه گردشگری دریایی کشور نیز مصوب خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۹۳۳

آئین‌نامه گردشگری دریایی کشور امسال مصوب می‌شود

لیلا اژدری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: آئین نامه گردشگری دریایی و ساحلی کشور که توسط وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و نظر کارشناسی دستگاه‌های مرتبط با دریا و سواحل تهیه و تدوین نهایی شده، هنوز به تصویب هیئت دولت نرسیده است.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری، بیان داشت: تصویب آئین نامه گردشگری دریایی ملزم به تصویب نهایی سند راهبردی توسعه گردشگری در گام نخست است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرروت تصویب هر چه سریع‌تر آئین‌نامه توسعه گردشگری دریایی به منظور رونق گردشگری در سواحل شمالی و جنوبی کشور اذعان داشت: امیدواریم به زودی و قبل از پایان سال جاری شاهد تصویب نهایی سند راهبردی توسعه گردشگری در هیئت دولت باشیم.

اژدری یادآور شد: پیش نویس توافق نامه شورای راهبردی گردشگری دریایی و ساحلی کشور تهیه شده و به سازمان های ذی نفع از جمله سازمان حفاظت محیط‌ زیست، جنگل‌ها، بنادر، دریانوردی، وزارت امور‌خارجه و وزارت کشور ارسال شده است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: ارسال این پیش نویس به دستگاه‌های مذکور جهت انجام هماهنگی‌های لازم بین دستگاهی صورت گرفته است تا هر سازمان متناسب با اختیارات خود در حوزه امور مرتبط با توسعه گردشگری دریایی و ساحلی مأموریت خود را انجام دهد.

به گفته وی، به منظور پیشبرد امور مربوط به توسعه گردشگری دریایی و ساحلی هر دو ماه یک‌بار جلسات منظمی تحت عنوان شورای راهبردی گردشگری دریایی در وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با حضور اعضا برگزار می شود.

اژدری تأکید کرد: حضور نمایندگان از سازمان‌های مختلف که به نوعی با دریا و ساحل در ارتباط هستند در تسهیل تصمیمات شورای راهبردی گردشگری دریایی و ساحلی در زمینه‌های مرتبط با سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه تصویب لایحه سند راهبردی گردشگری دریایی تاثیر بسزایی در توسعه هر چه بیشتر این صنعت خواهد داشت، اظهار داشت: به این ترتیب شاهد ترسیم چشم‌اندازی تدوین شده در راستای تحقق اهداف سند راهبردی گردشگری دریایی کشور خواهیم بود.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری، تأکید کرد: در آیین نامه گردشگری دریایی و ساحلی کشور، تعریفی کاملاً مشخص از توریسم دریایی در آب‌ها و سواحل شمالی و جنوبی کشور بیان شده است.

به گفته اژدری  با ایجاد زیرساخت‌های لازم، زمینه‌های جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز برای ساخت و بهره برداری از امکانات و تأسیسات مرتبط با گردشگری ساحلی و دریایی افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اذعان داشت: با وجود پتانسیل های موجود در نوار ساحلی جنوبی و شمالی کشور و نیز وجود جزایر متعدد و بکر در خلیج فارس می توانیم به رونق گردشگری دریایی کشورمان در آینده‌ای نه چندان دور امیدوار باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار