۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

استاندارد‌های کانتینر هوشمند تائید شد

استاندارد‌های کانتینر هوشمند تائید شد
شرکت فرانسوی Traxens اعلام کرد استاندارد‌های تجارت الکترونیکی با کانتینر هوشمند به تائید سازمان ملل و سازمان جهانی دریانوردی رسید.
کد خبر: ۸۴۹۳۱
به گزارش گروه بین الملل مانا، این شرکت که در زمینۀ ساخت کانتینر‌های هوشمند یکی از شرکت‌های پیشگام شناخته می‌شود استاندارد‌های جدید کانتینر‌های هوشمند را از سال ۲۰۱۷ طراحی کرده و در این زمینه توانسته است تائیدیه سازمان ملل و IMO را دریافت کند.

"Hanane Becha" مدیر ارشد نوآوری و استاندارد‌های شرکت Traxens در این زمینه گفت: این پروژه با هدف ارائه استاندارد‌های جهانی برای تبادل داده‌ها و تسهیل تجارت الکترونیکی اجرا شد که در تمامی کشور‌های جهان قابلیت استفاده و بهره وری را دارد.

این گزارش حاکی است فنّاوری کانتینر هوشمند اطلاعات جامع و واقعی را برای مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک در هر نقطه از جهان فراهم می‌کند. بر این اساس داده‌های کانتینر هوشمند از هنگام حمل در مبدأ تا زمان رسیدن به مقصد برای تمامی کاربران ذی‌نفع به اشتراک گذاشته می‌شود.

در این زنجیرۀ حمل صاحبان کشتی، دارندگان بار، آژانس‌های مرزی، مقامات بندری و گمرکی به نحوۀ جابه‌جایی کالا دسترسی کامل دارند. از سوی دیگر این کانتینر‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کالا‌های خطرناک بلافاصله در کمترین زمان از سایر کالا‌ها تشخیص داده می‌شوند.

به گفتۀ این مقام کانتینر‌های هوشمند با یک شبکۀ سلولی ماهواره‌ای که از IoT LowPower استفاده می‌کند از یک سیستم موقعیت یاب برخوردار است و در دورافتاده‌ترین مکان‌ها نیز قابل رد‌یابی است.

وی در پایان گفت: این شرکت با پشتیبانی خط کشتیرانی CMA CGM به طراحی گسترده کانتینر‌های دیجیتالی اقدام کرده و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل سال ۲۰۲۰، ۱۰۰ هزار کانتینر هوشمند در سراسر جهان با استفاده از این روش وجود داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار