۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اعلام کرد:

افتتاح نخستین خط کشتیرانی باری-مسافری بوشهر-دوحه

افتتاح نخستین خط کشتیرانی باری-مسافری بوشهر-دوحه
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: به‌زودی نخستین خط کشتیرانی باری-مسافری بوشهر-دوحه افتتاح می شود.
کد خبر: ۸۴۹۲۷
به گزارش مانا، سیاونش ارجمندزاده در رابطه با  افتتاح نخستین خط کشتیرانی باری-مسافری بوشهر-دوحه، اعلام کرد: با اتمام تعمیرات ترمینال مسافری دوحه و تعیین تکلیف تخصیص سوخت یارانه ای به این خط کشتیرانی در آب های ایران، پیش بینی می شود شاهد افتتاح آن تا پایان آبان ماه سال جاری باشیم.
وی اظهار کرد: این خط کشتیرانی قرار است در طول هر هفته دو مرتبه سفر بین بوشهر و دوحه را تجربه کند و به صورت باری-مسافری (رورو-پسنجر) فعالیت خواهد کرد.
به گفته ارجمند زاده ظرفیت جابه‌جایی این خط کشتیرانی حداکثر تعداد مسافر ۱۳۰۰ نفر است و علاوه بر این می تواند صرفا ۷۰۰ دستگاه سواری یا ۳۰۰ دستگاه سواری و حدود ۵۰ کامیون را نیز به صورت ترکیبی جابه‌جا کند.
وی خاطر نشان کرد:  در زمینه صادرات کالاهای یخچالی نیز برنامه هایی برای این خط کشتیرانی تعریف شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر مهمترین چالش پیش روی خط کشتیرانی بوشهر-دوحه را مسئله سوخت دانست و افزود: پیگیر آن هستیم که بتوانیم سوخت یارانه‌ای را به این خط اختصاص دهیم.
 وی با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم تا سفر دریایی در مسیر یاد شده  را به گونه ای تعریف کنیم که بخش مربوط به آب های ایران سوخت یارانه ای بگیرند، گفت: علاوه بر این به بخش دیگری که در خارج از آب‌های ایران قرار می گیرد سوخت بانکرینگ تعلق خواهد گرفت تا اینگونه بخشی از هزینه ها پوشش داده شود.
ارجمندزاده در خصوص قیمت بلیت مسافری خط کشتیرانی بوشهر-دوحه، عنوان کرد: قیمت بلیت تابعی از تعداد سفرهای هفتگی و تخصیص سوخت یارانه ای است و هنوز رقم دقیق آن مشخص نشده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار