۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
با حضور مدیرعامل سازمان بنادر صورت می‌گیرد:

آغازعملیات اجرایی و بهره‎برداری از ۴ طرح بندری در بوشهر

آغازعملیات اجرایی و بهره‎برداری از ۴ طرح بندری در بوشهر
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: عملیات اجرایی و بهره برداری از چهار طرح بندری بوشهر روز چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۴۹۲۳
به گزارش مانا، سیاوش ارجمندزاده درباره عملیات اجرایی و بهره‎برداری از چهار طرح بندری در بوشهر، اظهار داشت: نیروگاه گازی برق ۴,۵ مگاواتی با قابلیت توسعه به ۸.۵ مگاوات با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح هایی است که مور بهره برداری قرار می گیرد.
وی افزود: عمده هدف اجرای این طرح تأمین برق مورد نیاز بندر و کمک به پایداری آن است از طرفی این نیروگاه می تواند در صورت کمبود برق در بوشهر تولید مازاد خود را به شرکت توزیع نیروی برق بوشهر عرضه کند.
به گفته ارجمندزاده، لایروبی حوضچه دسترسی بندر محمد عامری و احداث دایک سنگی استحصال از جمله طرح‌هایی است که  روز چهاشنبه هفته جاری به بهره برداری می رسد.
وی در رابطه با این طرح ها گفت: این پروژه ظرف مدت ۱۵ ماه و با ۸۴ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است، در این پروژه عملیات لایروبی حوضچه بندر به حجم ۱۱۰ هزار متر مکعب و  احداث دایک سنگی استحصال با حجم مصالح ۷۰ هزار مترمکعب اجرایی شده است.
ارجمندزاده در ادامه عنوان کرد: عملیات اجرایی اسکلۀ شمع و عرشه بندر محمدعامری نیز به طول ۹۰ متر در این بندر آغاز می شود که برآورد زمان اجرای آن ۱۸ ماه و با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار است، طرح توسعه این بندر شامل اجرای اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۱۸۰ متر احداث مستحدثات، تأسیسات و تجهیزات خشکی در پسکرانه است که در دو فاز ۹۰ متری اجرا خواهد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه عملیات احداث اسکله شمع و عرشه به طول ۱۵۰ متر و دایک سنگی به طول ۴۷۰ در بندر تجاری بوالخیر تنگستان نیز ظرف مدت ۲۰ ماه و با ۲۵۲ میلیار ریال اعتبار اجرایی می شود، خاطر نشان کرد: طرح توسعه این بندر شامل اجرای اسکلۀ شمع و عرشه بتنی به طول ۴۵۰ مترو احداث دایک سنگی به طول ۴۷۰ متر جهت تأمین فضای خشکی در پسکرانه و همچنین احداث مستحدثات، تأسیسات، و تجهیزات خشکی در پسکرانه است که اجرای آن در سه فاز پیش بینی شده است.
یادآور می شود بندرعامری در چهار کیلومتری جنوب شهر دلوار شهرستان تنگستان واقع شده و بندر بوالخیر نیز ۲۷ کیلومتر شمال دلوار قرار دارد.
 گفتنی است عملیات اجرایی و بهره برداری از چهار طرح بندری بوشهر روز چهارشنبه هفته جاری با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  آغاز می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار