۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

آموزش دیجیتالی نیاز مبرم جامعه دریایی

دیجیتالی شدن صنعت کشتیرانی و کشتی‌سازی نیاز‌های آموزشی دریایی را روز به روز افزایش می‌دهد؛ و در صورتیکه آموزش همسو با بکارگیری انواع فنّاوری‌های جدید حرکت نکند مسلماً صنعت دریایی دچار چالش‌های زیادی خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۹۱۶

آموزش دیجیتالی نیاز مبرم جامعه دریایی

 

به گزارش گروه بین الملل مانا، "JULIE LITHGOW" کارشناس خبرۀ دریایی با اشاره به این مطلب در یادداشتی متذکر شده است علی‌رغم اینکه بسیاری بر این عقیده‌اند که با هوشمند شدن صنعت دریایی به‌ویژه ساخت کشتی‌های خودران از نیروی انسانی در صنایع و حمل و نقل دریایی کاسته خواهد شد، اما به هیچ عنوان نمی‌توان بر این عقیده صحّه گذاشت که صنعت دریایی هوشمند و دیجیتال بدون استفاده از نیروی انسانی بتواند به اهداف خود برسد.

وی در ادامه یادآور شده است از آنجایی که صنعت دریایی دائماً در حال تغییر و تحول و پویایی است افزایش مهارت نیروی انسانی دریایی یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می رود.

به عقیدۀ این کارشناس دریایی اگر نیروی انسانی دریایی مسلط به فنّاوری جدید دریایی نشود این کار یک نقطه ضعف برای تجارت دریایی به حساب می آید.

وی پیشنهاد کرد جامعۀ دریایی باید به این موضوع به صورت یک واقعیت نگاه کند و در نشست‌ها و گردهمایی‌های عمومی که توسط صاحبان کشتی‌ها و صنایع دریایی برگزار می‌شود به صورت تخصصی این موضوع را مورد بحث قرار دهند.

"JULIE LITHGOW" در ادامه این گزارش خاطر نشان ساخته است به جای آنکه در فکر تعدیل نیروی انسانی در صنعت دریایی باشیم باید امنیت شغلی آنان را تضمین کرده و مهارت‌های جدید دیجیتالی را به مهارت‌های تجربی آنان بیفزاییم .

وی در پایان تأکید کرد: عدم سرمایه‌گذاری برای آموزش نسل فعلی و نسل جدید دریانوردی صدمات جبران ناپذیری را بر صنعت‌دریایی وارد خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار