۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

تولید سوخت سبز توسط نروژ

تولید سوخت سبز توسط نروژ
دولت نروژ تولید سوخت سبز را از هیدروژن و آمونیاک از طریق مزرعه‌های بادی در دستور کار قرار داده تا جایگزین سوخت فسیلی کند.
کد خبر: ۸۴۹۱۵

به گزارش گروه بین الملل مانا "Joseph DiRenzo" کارشناس ارشد دریایی با اشاره به تصمیم نروژ جهت تولید انرژی سبز گفت: متخصصان و کارشناسان این کشور از هیدروژن و آمونیاک که در واقع محلول به‌ دست آمده از کودها و مواد تمیز کننده است، از طریق نیروگاه بادی انرژیِ سبزی تولید می‌کنند که قابل استفاده در کشتی‌ها بدون هرگونه آلودگی باشد.

به گفتۀ وی این پروژه در شهر Svalbard نروژ به‌ طور آزمایشی  به نتیجه رسیده و بازخورد‌ها حاکی از آن است که  به عنوان اولین پروژه در مقیاس بزرگ برای تأمین سوخت مورد نیاز کشتی‌ها  استفاده شود .

وی گفت: مواد اولیّه این انرژی به خوبی در طبیعت یافت شده و به راحتی قابل فرآوری است و با اطمینان می توان گفت جایگزین مناسبی برای سوخت های فسیلی است.

به گفتۀ وی یکی از اشکالاتی که به آمونیاک وارد است سمّی بودن آن است که  منتقدین معتقدند  ممکن است به پوست، چشم و ریه آسیب  برساند که این موضوع هم در حال حاضر توسط متخصصان انرژی و تیمی از پزشکان در دست بررسی است تا از میزان آن تا حد ممکن کاسته شود چرا‌که به اعتقاد تولید‌کنندگان آن امنیت خدمۀ کشتی‌ها  مهم‌تر از دست‌یابی به چنین سوختی است.

وی در پایان گفت: متخصصان نروژی که در تولید  انرژیِ  سبز پیش‌قدم شده‌اند معتقدند نتایج حاصله در آینده برای صنعت کشتیرانی بسیار مؤثر خواهد بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار