۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

جلوگیری از تخلیه بار ۲۰ فروند کشتی در بندر امام صحت ندارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن تکذیب جلوگیری از تخلیه بار ۲۰ فروند کشتی در بندر امام، تغییر جهت کشتی‌ها را برای توزیع مصرف در سایر بنادر را اقدامی برای کاهش قیمت تمام شده کالا عنوان کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۹۱۱

جلوگیری از تخلیه بار ۲۰ فروند کشتی در بندر امام صحت ندارد

به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس در این ارتباط توضیح داد: محدودیت‌های اعمال شده بر کشورمان تا کنون هیچ تأثیر منفی بر روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام ایجاد نکرده است و از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۴ میلیون تن کالا شامل انواع کالاهای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.

وی با تکذیب خبر توقف در تخلیۀ شماری از کشتی‌های حامل کالاهای اساسی که به غلط در رسانه‌های بیگانه منعکس شده است اظهار داشت: به دلیل حجم زیاد بارگیری در این بندر، برای کاهش قیمت تمام شده کالاها، از کشتی‌ها درخواست شده براساس توزیع مصرف به سمت سایر بنادر از جمله چابهار و شهیدرجایی حرکت کنند.

دریس با اشاره به هم‌افزایی تمامی عوامل مؤثر در زنجیرۀ تأمین کالا برای تسریع در خروج کالاهای اساسی از این مجتمع بزرگ بندری خاطر نشان کرد: در حال حاضر موجودی کالای اساسی در بندر امام سه میلیون تن است و با تداوم تلاش‌های عوامل ذی‌ربط، در صدد کاهش مدت ماندگاری کالا در بندر هستیم.

خاطر‌نشان می شود بیش از ۹ میلیون تن کالای اساسی در این مجتمع بندری طی نیمه نخست سال جاری تخلیه شده است که  ۴۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه را نشان می دهد.

بندر امام پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان، بزرگترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار