۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
قائم مقام مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بندر چابهار، مقصد تخلیه بخش عمده ای از کالاهای اساسی

بندر چابهار، مقصد تخلیه بخش عمده ای از کالاهای اساسی
قائم مقام مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت: بندر چابهار، مقصد تخلیه بخش عمده ای از کالاهای اساسی خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۸۹۵

به گزارش مانا، قائم مقام مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از بندر چابهار گفت: بندر چابهار در حال تبدیل شدن به یک بندر مهم تجاری است که در کنار سایر بنادر جنوبی وظیفۀ تخلیه و بارگیری کالاها را برعهده بگیرد.

حسین مدرس خیابانی با تأکید بر اینکه بندر چابهار، مقصد تخلیۀ بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی خواهد شد افزود: این حرکت نوید‌بخش رونق و جهش اقتصادی خوبی برای این بندر خواهد بود.
وی گفت : تلاش می کنیم سایر زیرساخت‌های این بندر به تبع پهلوگیری کشتی های کالاهای اساسی تأمین شود که از جملۀ آنها مراکز نگهداری و انبار است که در این زمینه  استاندار در حال تدارک نهضت عظیم انبارسازی است و حتی مخازن روغن و کارخانجات روغن کشی و فرآوری نیز باید در اینجا استقرار یابد.
مدرس خیابانی تأکیدکرد: با انجام این اقدامات کل مجموعه بندر چابهار به عنوان زیرساخت تجاری در زمینۀ رونق و تولید منطقه و استفاده از ظرفیت‌های منطقه و اشتغال منطقه کمک خواهد کرد و هم تخلیه متوازن کالاهای اساسی در بنادر جنوبی اتفاق خواهد افتاد.
وی با اشاره به اینکه حجم زیادی از تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی و شهید رجایی انجام می شود، افزود: باید از فرصت تحریم برای تسریع در توسعه بندر چابهار استفاده کرد.
خیابانی با اشاره به اینکه بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است، گفت : این بندر می تواند دروازۀ آسیا و آسیای شرقی را باز کند و باید نقش مهم خود را در این زمینه ایفا کند.

بازدید از تخلیۀ کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در اسکلۀ شهید بهشتی چابهار، بازدید از انبارهای استراتژیک کالاهای اساسی، شرکت در همایش و نمایشگاه بین المللی فولاد در منطقۀ آزاد چابهار و حضور در جلسۀ ستاد تنظیم بازار استان، از برنامه‌‎های سفر قائم مقام مقام وزیر صمت به شهرستان چابهار است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار