۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

توقف فعالیت دو گمرک چذابه و شلمچه از ۱۷ مهر

ناظر گمرکات خوزستان گفت: فعالیت گمرک چذابه در غرب خوزستان و گمرک شلمچه در منطقه آزاد اروند از ۱۷ مهر ماه تا سوم آبان به دلیل تردد زائران اربعین حسینی متوقف خواهد شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۸۹۲

توقف فعالیت دو گمرک چذابه و شلمچه از ۱۷ مهر

غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت حرکت کامیون‌ها و تریلرهای حامل کالاهای صادراتی به مقصد این دو گمرک ممنوع خواهد بود.

وی گفت: به‌ دلیل احتمال بروز خطرات و حوادث رانندگی برای زائران اربعین حسینی، تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی در گمرکات چذابه و شلمچه به مصحلت نیست.

بلوطی میرزا تصریح کرد: براساس تجارب سال‌های گذشته، تجار و بازرگانان عراقی نیز در ایام اربعین حسینی فعالیت تجاری خود را در گمرکات مرزی  متوقف می کنند و تجار ایرانی نیز در ایام اربعین تمایلی به فعالیت ندارند.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود: مجموعۀ شرایط ایجاب می کند تا حدود ۱۷ روز، پایانه‌های صادراتی چذابه و شلمچه تعطیل شوند هرچند واحدهای گمرکی مایل به تعطیلی نیستند.

بلوطی میرزا با اشاره به تأکید استاندار خوزستان و مسئولان ارشد کشور مبنی بر ادامه صادرات کالاهای غیرنفتی از پایانه های مرزی بیان کرد: اگر چنانچه مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی و کامیون‌های صادراتی به عراق تفکیک شود امکان ادامه فعالیت گمرکی در پایانه های چذابه و شلمچه در ایام اربعین فراهم خواهد شد.

در ایام اربعین پیش بینی شده حدود دو میلیون زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرزهای زمینی و دریایی خوزستان راهی شهرهای مقدس عراق شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار