۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

افزایش ۴۰ درصدی بارگیری کالا در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از بارگیری بیش از یک میلیون تن کالای عمومی در نیمۀ نخست امسال در این بندر خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۸۸۶
افزایش ۴۰ درصدی بارگیری کالا در بندر خرمشهر
 
به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی اظهار داشت: در این مدت حجم تخلیه و بارگیری کالا از بندر خرمشهر با رشد ۲۹ درصدی به بیش از یک میلیون تن رسیده است.

وی حجم صادرات کالا در  بندر خرمشهر طی این مدت را یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۳۸۳ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر رشد ۱۹ درصدی تردد کشتی مسافری ورودی به بندر خرمشهر را یادآور شد و گفت: طی این مدت بیش از ۱۵ هزار مسافر بین‌المللی از مسیر دریایی بندر خرمشهر تردد داشته اند.

به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ فروند کشتی مسافری به پایانه مسافری دریایی خلیج فارس در بندرگاه خرمشهر وارد شده است.

وی از رشد ۲۲ درصدی تردد شناور‌های غیرکانتینری بالای هزار تن در این مجتمع بندری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸۲ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته اند.

 بندر خرمشهر با ۲۰ پست اسکله  ۲۳۰ هکتار وسعت داشته و در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است.

در جریان جنگ تحمیلی، تأسیسات بندری و زیرساختی بندرگاه خرمشهر به کلی تخریب شد. بازسازی این بندر در سال ۱۳۶۷ پس از پایان جنگ شروع شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار