۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

نگهداری ناو‌های آمریکا در خلیج فارس ماهانه ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها ماهانه ۵۰ میلیون دلار صرف نگهداری ناو‌های نظامی خود در خلیج فارس می‌کنند که این نشان می‌دهد که تا چه اندازه خلیج فارس برای آن‌ها اهمیت دارد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۸۷۲

 

نگهداری ناو‌های آمریکا در خلیج فارس ماهانه ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد

به گزارش خبرنگار مانا، سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری در گردهمایی رزمندگان، ایثارگران، بسیجیان و یادگاران هشت سال دوران دفاع مقدس خوزستان افزود: نیرو‌های امریکایی در خلیج فارس هر زمانی که دست از پا خطا کرده‌اند با واکنش جدی و سریع نیروی دریایی سپاه مواجه شده‌اند.

وی با اعلام آمادگی این نیرو برای دفاع همه جانبه از آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران افزود: تعرض به آب‌های سرزمینی ایران اسلامی در خلیج فارس قطعاً سرنوشت تلخی برای متجاوزان رقم خواهد زد.

وی اظهار داشت: توقیف نفتکش انگلیسی و دستگیری ملوانان نظامی آمریکایی در آب‌های خلیج‌فارس تنها گوشه‌ای از اقتدار نیرو‌های دریایی سپاه بود که لرزه بر پیکر دشمن انداخت.

وی گفت: ایران دارای دو دریا در شمال و جنوب است که در جنوب دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر و در شمال نیز ۸۰۰ کیلومتر ساحل داریم و همین امر اهمیت مرز‌های دریایی ما را نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در این منطقه حساس در دوران دفاع مقدس ناچار بودیم برای تأمین مخارج جنگ به سایر کشور‌ها نفت بفروشیم و این همان چیزی بود که دشمن روی آن تمرکز کرده بود و ناو‌های آمریکایی بار‌ها و بار‌ها مانع عبور کشتی‌های نفتی ایران شدند.

وی افزود: نیروی دریای سپاه در یک سال و نیم درگیری با نیرو‌های آمریکایی در دوران دفاع مقدس هفت شهید تقدیم کرد، اما آمریکا بیش از ۲۵ کشته و خسارت‌های میلیارد دلاری متحمل شد.  

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی دریایی سپاه در آن دوران تنها یک قایق خود را از دست داد، اما آمریکا کشتی‌ها و ناو‌های غول پیکری را از دست داد.

وی بیان کرد: دستگیری نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی تنها یک هشدار برای کشور‌هایی بود که قصد تعرض به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را دارند و موارد دیگر اگر کشوری به خود اجازه دهد بدون اجازه وارد مرز‌های آبی ایران شود سرنوشت تلخی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار