۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

بازار حمل و نقل دریایی از ذره بین کلارکسونز!

گروه تحقیقاتی کلارکسونز لندن در جدیدترین تحلیل هفتگی خود گریزی به مهم‌ترین نوسانات بازار حمل و نقل دریایی در هفته گذشته زد.
کد خبر: ۸۴۸۶۷
بازار حمل و نقل دریایی از ذره بین کلارکسونز!
 
به گزارش گروه بین الملل مانا، گروه تحقیقاتی کلارکسونز لندن در جدیدترین تحلیل هفتگی خود ابتدا به سراغ بازار تانکر رفت و نوشت: مالکان موفق شدند طی هفته گذشته نرخ‌های کرایۀ حمل نفتکش‌های غول‌پیکر را در خلیج فارس افزایش دهند. از سوی دیگر علی‌رغم اینکه بازار تانکر‌های افراماکس در ابتدای هفته در رخوت و کسادی به سر می‌برد، اما افزایش تقاضا و تمایل مثبت حاکم بر بازار موجب رشد نرخ کرایۀ حمل شد.

همچنین فعالیت بازار تانکر‌های افراماکس به طور چشم‌گیری بالا بود، برهمین اساس نرخ‌های کرایۀ حمل در مدیترانه دریای سیاه و دریای شمال/ بالتیک شیب صعودی را طی کرد.

این گزارش ادامه داد: بازار نرخ کرایۀ حمل فوری فله‌بر کیپ سایز اُفت بیشتری را در هفته گذشته طی کرد. روی هم رفته، میانگین نرخ کرایۀ حمل فوری فله‌بر کیپ سایز به زیر ۲۰ هزار دلار در روز رسید، این پایین‌ترین قیمت برای نخستین بار از اواخر ماه ژوئن به این طرف به شمار می‌آید. افزون بر این، بازار فله بر پاناماکس بر وفق مراد مالکان نچرخید و نرخ‌های کرایۀ حمل رو به  سرازیری رفتند.

بازار فله‌بر هندی‌سایز در حوزۀ پاسیفیک دو روی سکه را نشان داد، اما در آتلانتیک به شدت کاهش را به همراه داشت.

لازم به ذکراست: میانگین شاخص نرخ کرایۀ حمل کانتینری شانگ‌های به ۷۵ واحد در ماه جاری رسید که نسبت به ماه آگوست روند نزولی هفت درصدی را نشان می‌دهد.

تب و تاب بازار سفارش ساخت تا حدی فروکش کرده است به طوری‌که طی هفتۀ گذشته، درهر دو بازار فله‌بر و تانکر، تنها یک فروند شناور سفارش داده شد. همچنین در بازار سفارش ساخت کشتی‌های رو – رو و مسافربری سفارش ساخت دو فروند شناور به روی کاغذ آمده است.

این گزارش در پایان نوشت: از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۱۲ میلیون و هشتصد هزار DWT ظرفیت به اوراق رفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی ۴۴ درصدی را به نمایش می‌گذارد. از لحاظ DWT، بخش فله‌بر سهم ۴۲ درصدی از کل اوراق را به خود اختصاص می‌دهد، به عبارت دیگر پنج میلیون و ۴۰۰ هزار DWT فله‌بر تحویل یارد‌های اوراق شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار