۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

تداوم شرایط نامساعد جوی و گرمای طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم شرایط نامساعد جوی و گرما و شرجی طاقت فرسا و نفس‌گیر در مناطق ساحلی و بندری خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۸۵۶

تداوم شرایط نامساعد جوی و گرمای طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: میزان رطوبت در هندیجان 98 درصد، آبادان 96 درصد، خرمشهر 91 درصد و ماهشهر 99 درصد گزارش شده است.

وی گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی، رطوبت بالا، مه غلیظ صبحگاهی، پدیدۀ غالب جوی در سه روزه آینده خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه شرایط برای سفرهای دریایی در آب‌های شمالی خلیج فارس مساعد است از دریانوردان خواست وضعیت پیش‌بینی آب وهوایی را از طریق گوشی‌های همراه به صورت آنلاین دریافت کنند.

بنا بر این گزارش شهروندان مناطق ساحلی خوزستان در دو روز گذشته گرمای طاقت‌ فرسا وهوای شرجی کم سابقه در این موقع از سال تجربه کردند.

این شرایط نامساعد جوی، بسیاری از صیادان و دریانوردان خوزستانی را خانه‌نشین کرده و قایق‌های گردشگری در آب‌های ساحلی فعالیت خود را به صورت موقت تعطیل کردند.

گرما در خوزستان از اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر آذرماه با شدت و ضعف تداوم دارد.

شرکت آب و فاضلاب خوزستان از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند تا با مشکلات قطعی آب مواجه نشوند.

شرایط نامساعد و خشن جوی در شهرهای بندری خوزستان سبب شده تا این مناطق جمعیت زیادی را در خود جای ندهند و انگیزۀ مهاجرت در جوانان تقویت شود.    

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار