۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

عمده عملیات کانتینری کشور در اختیار کشتیرانی‌جمهوری اسلامی ایران است

عمده عملیات کانتینری کشور در اختیار کشتیرانی‌جمهوری اسلامی ایران است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عمده عملیات کانتینری بنادر کشور را کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد.
کد خبر: ۸۴۸۵۰

به گزارش خبرنگار مانا، محمد راستاد در آیین افتتاح پنج پروژه بندری در بندر خرمشهر با بیان اینکه بندر خرمشهر دارای پنج میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری است، تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای پنج پروژه‌ای که امروز مورد بهره‌بردای قرار می‌گیرند و یا عملیات احداث آنها آغاز می‌شود حدود ۲۳۰ میلیارد تومان است که هدف همه آنها رونق بخشی بر فعالیت‌های بندر خرمشهر است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پایانه ترمینال کانتینری بندر خرمشهر به عنوان مهم‌ترین پروژه این بندر ضمن قدردانی از شرکت جنوب خط ایران به عنوان مجری این پروژه خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با توجه به قابلیت‌های بندر خرمشهر و قرارگیری آن در منطقه آزاد، شاهد بهبود و رونق فعالیت‌های آن باشیم.

راستاد با اعلام اینکه برای خارج‌سازی مغروقه‌ها از بستر اروندرود مذاکراتی را با طرف عراقی داشته‌ایم‌ ابراز امیدواری کرد به زودی پاک سازی بخش عراقی این رود از مغروقه‌ها آغاز شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر به نسبت سرمایه‌گذاری صورت گرفته پایین‌تر است، افزود: نمی‌توانیم به روند موجود در این بندر اکتفا کنیم.

وی در ادامه اظهارات خود با تأکید بر اینکه عمده عملیات کانتینری بنادر کشور را کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد، اظهار کرد: با تعامل خوبی که با این شرکت داریم امیدوار هستیم که سهم بیشتری از این عملیات به بندر خرمشهر اختصاص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تخفیف در حقوق و عوارض بندری را زمینه‌ساز ایجاد انگیزه برای تجار و صاحبان کالا دانست و افزود: تلاش ما این است که رونق هر چه بیشتر را در بندر خرمشهر ایجاد کنیم.

شایان ذکر است، امروز(پنج‌شنبه) با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران‌ و جمعی از مقامات لشگری و کشوری شهرستان و استان خوزستان پنج پروژه بندری شامل ترمینال کانتینری، تعمیرات اساسی چهار پست اسکله، تعمیرات اساسی پسکرانه اسکله‌های ۲ تا ۷، آغاز عملیات اجرایی ساخت و نصب هشت پست اسکله گردشگری در کارون مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار