۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت:

رونق بندر خرمشهر با افتتاح ترمینال کانتینری

رونق بندر خرمشهر با افتتاح ترمینال کانتینری
مدیرکل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر گفت: با بهره‌برداری ترمینال کانتینر بندر خرمشهر ظرفیت کانتینری این بندر تا ۴۰۰ هزار TEU افزایش می یابد.
کد خبر: ۸۴۸۴۸

به گزارش خبرنگار مانا، نوراله اسعدی در آیین افتتاح و آغاز احداث پنج پروژه بندری در بندر خرمشهر هم‌زمان با هفته دفاع مقدس با اشاره به بهره‌برداری از این پروژه‌ها در بندر خرمشهر تصریح کرد: با وقوع جنگ ۸۰ درصد زیرساخت‌های بندر خرمشهر از میان رفت اما پس از جنگ با تلاش سازمان بنادر و دریانوردی و با احداث تأسیسات جدید و خارج‌سازی حدود ۱۸۱ فروند مغروقه از بستر اروندرود فعالیت این بندر از سر گرفته شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر بستر اروندرود کاملاً پاک‌سازی شود ظرفیت این بندر تا ۱۰ میلیون تن افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در همین راستا امروز شاهد بهره‌برداری از ترمینال کانتینری در بندر خرمشهر هستیم که با سرمایه‌گذاری ۱۷۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته اسعدی در بندر خرمشهر ۵ پست اسکله کانتینری و دو دستگاه گنتری کرین راه‌اندازی شده تا ظرفیت عملیاتی این بندر هر چه بیشتر ارتقاء یابد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه اظهارات خود با بیان‌ اینکه با بهره‌برداری از ترمینال کانتینری بندر خرمشهر ظرفیت کانتینری این بندر تا ۴۰۰ هزار TEU افزایش می‌یابد،‌گفت: این دستاوردی بزرگ در بندر خرمشهر است که با اجرای مدل تعرفه‌ای مناسب می‌تواند بر رونق بندر خرمشهر بیفزاید.

شایان ذکر است امروز(پنج‌شنبه)پنج پروژه در بندر خرمشهر به بهره‌برداری می‌رسند و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود که‌ مهم‌ترین این پروژه‌ها ترمینال کانتینری است که از شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران احداث شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار