۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

ائتلاف ۷۰ سازمان جهانی برای کاهش کربن کشتی‌ها به صفر درصد

هفتاد سازمان عمومی و خصوصی در بخش دریایی و انرژی، ائتلافی به نام کربن‌زدایی را تشکیل دادند تا میزان کربن را تا سال ۲۰۳۰ به صفر درصد برسانند.
کد خبر: ۸۴۸۴۰

ائتلاف ۷۰ سازمان جهانی برای کاهش کربن کشتی‌ها به صفر درصد
 
به گزارش گروه بین الملل مانا، این اتحادیه در اجلاس سازمان ملل متحد در نیویورک شکل گرفت و اعضا هدف از ایجاد آن را رسیدن به ائتلاف صفر درصد گاز‌های گلخانه‌ای مطابق با استاندارد‌های سازمان بین المللی دریانوردی IMO عنوان کردند.
بر اساس این گزارش استراتژی این ائتلاف کاهش میزان گاز‌های گلخانه‌ای به میزان ۵۰ درصد از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۵۰ است.
آنان متعهد شده‌اند میزان کربن کشتی‌ها را با بلند پروازی تا سال ۲۰۳۰ به صفر درصد برسانند.
ائتلاف جدید با همکاری سازمان جهانی دریانوردی، دوستداران محیط زیست، اقیانوس‌شناسان و مجمع جهانی اقتصاد تأسیس شده است که در آن نمایندۀ بیش از هفتاد موسسه دولتی و خصوصی عضویت دارند.
این گزارش حاکی است برخی از اعضای این اتحادیه عبارتند از:  Maersk، Shell، Ocean Network Express (ONE)، Norden و Wärtsilä
"Søren Skou"  مدیرعامل AP Møller Mærsk در این زمینه گفت: بهره وری و استفادۀ بهینه از انرژی به ما کمک کرده میزان انتشار CO۲ را در دهه گذشته تا ۴۱ درصد کاهش دهیم.
وی گفت: راه اندازی ائتلاف امروز بیانگر تحقق اهدافی است که همه جهانیان برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در پیش گرفته اند.
"Ben van Beurden" مدیر عامل Shell هلند نیز گفت: کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در حمل و نقل دریایی کار بزرگی است که پاسخی جز دستیابی به اهداف و تحقق خواسته‌ها و نیاز‌ها ندارد.
وی گفت: قصد داریم با دستیابی به فنّاوری‌های مقرون به صرفه در مقیاس جهانی به سمت حمل و نقل بدون کربن پیش رویم که در این ارتباط تأسیس این ائتلاف جدید گام دیگری در راه تحقق آرمان‌هاست.
به گفته وی تصمیم اعضای این ائتلاف برای رسیدن به کربن صفردرصد اعتماد این تأمین کنندگان سوخت را افزایش داده و امکان عرضه نفت با کربن صفر درصد را مهیا می‌کند.
شایان ذکر است این ائتلاف مورد تأیید سازمان جهانی دریانوردی (IMO) است.
ابتکار ژاپن برای دستیابی به کربن صفر درصد
در همین حال NYK ژاپن اعلام کرد: با استفاده از یک کشتی جدید با فنّاوری ذخیره انرژی و کاهش میزان انتشار CO۲ به میزان ۳۰ درصد در یک سفر بین ژاپن و خاورمیانه توانست ۵۰۰۰ تن CO۲ را خنثی کرده و به صفر درصد تبدیل کند.
به گفتۀ یکی از مسئولان این شرکت کشتی Aries Leader مجهز به جدیدترین فنّاوری‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی با استفاده از مخازن دوگانه سوخت هیبریدی و الکتریسیته برای نیروی محرکه استفاده می‌کند.
این کشتی دو‌گانه سوز دارای یک توربو شارژر ترکیبی است که برای تولید برق و موتور‌های کنترل شدۀ الکترونیکی و سیستم صرفه جویی مصرف انرژی از آن استفاده می‌کند.
ناگفته نماند NYK یک پروژه انرژی بادی را در غرب هند برای تأمین نیروی الکتریکی دریایی به میزان ۳۷۵ گیگا‌وات خریداری کرده است.
 
ائتلاف ۷۰ سازمان جهانی برای کاهش کربن کشتی‌ها به صفر درصد
ائتلاف ۷۰ سازمان جهانی برای کاهش کربن کشتی‌ها به صفر درصد
ارسال نظرات
آخرین اخبار