۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
درخواست ملوان ایرانی آزاد شده از دست دزدان دریایی؛

مسئولان برای آزادی سه ملوان دیگر تلاش کنند

مسئولان برای آزادی سه ملوان دیگر تلاش کنند
ملوان ایرانی آزاد شده از دست دزدان دریایی از مسئولان کشورمان خواست که برای آزادی سه ملوان ایرانی که همچنان در دست دزدان دریایی سومالی هستند نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند و از تمام امکانات موجود در این زمینه استفاده کنند.
کد خبر: ۸۴۸۳۵

به گزارش مانا، محمدشریف پناهنده ظهر امروز پس از بازگشت به کشور در جمع خبرنگاران با تشریح شرایطش در طول چهار سالی که در گروگان دزدان دریایی بوده است، اظهار کرد: در طول این مدت ما در شرایط بسیار بدی به سر می‌بردیم. این دزدان از ما پول می‌خواستند و در ابتدا مطرح کردند که باید یک میلیون دلار به آن‌ها پول بدهیم. ما به آن‌ها گفتیم هیچ کدام از ما چنین امکانی را نداریم ولی آن‌ها ما را در این زمینه تحت فشار قرار می‌دادند و آزار و اذیت می‌کردند.

وی با ابراز تأسف از کشته شدن هشت نفر از ملوانان توسط این دزدان دریایی تشریح کرد: متأسفانه همچنان سه نفر از ملوانان در دست این دزدان هستند. آن‌ها شرایط سختی دارند و ما از دولت ایران، سازمان ملل و سازمان‌های مردم نهادی که در این زمینه فعال هستند می‌خواهیم که برای آزادی این ملوانان تلاش و از تمام امکانات در این زمینه استفاده کنند.

محمدشریف پناهنده همچنین از تلاش‌های وزارت خارجه و سفارت ایران در اتیوپی برای پیگیری وضعیت وی تشکر و قدردانی کرد.

حسین جابری انصاری، معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور پیش‌تر در این زمینه اعلام کرده بود: امیدواریم هر چه زودتر سه ملوان ایرانی که همچنان در بند دزدان دریایی هستند آزاد شوند و به کشور بازگردند.

«محمد شریف پناهنده»، ملوان ایرانی که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ در نزدیکی سواحل سومالی توسط دزدان دریایی ربوده شده بود ظهر امروز(سه شنبه) به کشور بازگشت.

لنج صیادی محمد شریف پناهنده در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در نزدیکی سواحل سومالی توسط دزدان دریایی ربوده شد. او بیش از چهار سال در اسارت دزدان دریایی بود.

از ملوانان ربوده شده ایرانی توسط دزدان دریایی سومالی، سه نفر از این ملوانان همچنان در بند دزدان دریایی هستند و هشت نفر آنها نیز توسط دزدان دریایی کشته شده‌اند.

در مراسم استقبال از این ملوان ایرانی در فرودگاه امام خمینی، معاون پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور و مهدی آقا جعفری دستیار وزیر امور خارجه در امور آفریقا و همچنین اعضای خانواده این ملوان حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار