۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر خبر داد:

امضای بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی

امضای بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: قرارداد سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی در بندر شهید رجایی، فردا امضاء می‌شود.
کد خبر: ۸۴۸۲۷

به گزارش مانا، محمدعلی حسن زاده با اعلام این خبر که قرارداد سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر شهید رجایی روز دوم مهرماه به امضا طرفین می‌رسد، تصریح کرد: طی این قرارداد بزرگترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی کشور در بندر شهیدرجایی با ظرفیت نهایی ۵۰ میلیون تن احداث می‌شود.
وی مدت اجرای این پروژه را سه سال و در سه فاز اجرایی اعلام کرد و افزود: مجموع این سه فاز معادل ۱۸۰هکتار خواهد بود.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر با تأکید بر اینکه این ترمینال بزرگترین ترمینال مواد معدنی در خلیج فارس و عمان خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بی‌نظیر معدنی کشور، تحولی شگرف در صنعت معدن ایران ایجاد خواهد شد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بسیاری از معادن کشور به صورت مستقیم و از طریق ریل به این ترمینال متصل می‌شوند، گفت: همچنین در بخش صادرات و واردات نیز می‌توان از ظرفیت‌های این ترمینال مکانیزه مواد معدنی استفاده کرد به همین دلیل از تمامی فعالان صنعت و معدن کشور دعوت می‌کنیم از مزیت منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی بهره بگیرند.
حسن زاده خاطر نشان کرد: علاوه بر این فعالان اقتصادی می‌توانند با استقرار صنایع به منظور تولید محصول با ارزش افزوده بالاتر و تولید محصول نهایی استفاده کنند یا از مزیت این منطقه برای ایجاد کارخانه و تبدیل مواد اولیه معدنی به فرآورده‌های بینابینی استفاده کرده و محصول نهایی را صادر کنند.
وی با بیان اینکه ترمینال مواد مکانیزه معدنی در بندر شهیدرجایی سه کارکرد مختلف خواهد داشت، توضیح داد: کارکرد اول این ترمینال، صادرات مواد معدنی کشور است تا بتوانیم از امکانات بندر استفاده کنیم و با استاندارد‌های‌های خیلی بالاتر کشتی‌ها را بارگیری کرده و قیمت تمام شده کالا‌ها و مواد معدنی صادراتی کشور را کاهش و قدرت رقابتی صادر کنندگان در بازار هدف را ارتقا دهیم.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه کارکرد دیگر این ترمینال مواد معدنی در بندر شهیدرجایی، ایجاد شهر لجستیک است که بر اساس آن اراضی ۲۴۰۰ هکتاری به بندر شهیدرجایی ملحق و قرار است صنایع در آن مستقر شوند، اظهار کرد: بخشی از مواد معدنی می‌تواند در صنایعی که در این اراضی جانمایی می‌شود مدنظر قرار گرفته و مواد معدنی مربوطه از ارزش افزوده بالاتری برخوردار و در نهایت هم از طریق همین ترمینال صادرات انجام می‌شود.
حسن زاده در خصوص سومین کارکرد این ترمینال مواد معدنی نیز خاطر نشان کرد: می‌توان مواد با ارزش افزوده بالاتر را از دیگر کشور‌ها وارد کرد و بعد از تولید محصول نهایی در کارخانجات، محصول را در داخل کشور استفاده یا از بندرشهیدرجایی به خارج از کشور صادر کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار