۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

بارگیری قطارهای حمل کالاهای اساسی در بنادر سرعت می‌گیرد

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از تشکیل کارگروهی به منظور تسریع در بارگیری قطارهای حمل کالاهای اساسی در بنادر امام و شهید رجایی خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۸۲۴
 
بارگیری قطارهای حمل کالاهای اساسی در بنادر سرعت می‌گیرد
 
به گزارش خبرنگار مانا، دکتر سعید رسولی در نشست بررسی وضعیت بارگیری کالا‌های اساسی بندر امام گفت: در یک ماه گذشته نشستی برای بهبود شرایط حمل بار توسط شبکه ریلی کشور و با حضور معاونان سازمان بنادر و دریانوردی کشور در بندر امام تشکیل شد و هم اکنون برای هماهنگی‌های بیشتر در خصوص تصمیم‌گیری‌های  صورت گرفته در آن جلسه به خوزستان سفر کرده‌ایم.
 
وی از افزایش ۱۱ درصدی میزان حمل بار کالا‌های اساسی توسط شبکۀ ریلی کشور در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گفتۀ رسولی در صورتی که مشکل سیلاب خوزستان رخ نمی‌داد و مسیر ریلی جنوب به مدت یک‌ماه بسته نمی‌شد افزایش بارگیری کالا از بنادر کشور و حمل به مناطق مرکزی کشور بیشترمی‌شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در خصوص مدت زمان تخلیۀ کشتی‌ها و میزان ماندگاری واگن‌ها در بندر امام اظهارداشت: سرعت بارگیری قطار‌های باری در این بندر به ۴۸ درصد رشد رسیده است که رضایت بخش است.

رسولی از اداره کل بنادر و دریانوردی استان و ناظر گمرکات خوزستان خواست با سرعت بخشیدن به تخلیه بار از کشتی ها، بارگیری کالا‌های اساسی در بندر امام را به ۱۰۰ واگن در روز افزایش دهند.

وی تأکید کرد: همۀ تلاش‌ها در این راستاست که میزان واگن‌های بارگیری شده در بنادر افزایش داشته باشد، چون ظرفیت باری شبکه ریلی کشور بسیار بالا بوده و برای صاحبان کالا یک مزیت محسوب می‌شود.

رسولی در ادامه برآمادگی شبکه ریلی کشور برای جابه‌جایی ۴۰ درصدی  کالا‌های وارداتی به بندر امام تأکید کرد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار