۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

احتمال معدوم سازی محموله ۱۴۸ هزار تنی ذرت آلوده در بندر امام

ناظر گمرکات خوزستان از احتمال معدوم سازی محموله ۱۴۸ هزار تنی ذرت آلوده که هم اکنون در انبار‌های بندر امام دپو شده است خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۸۱۶
 
احتمال معدوم سازی محموله ۱۴۸ هزار تنی ذرت آلوده در بندر امام
به گزارش خبرنگار مانا، غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگو با خبرنگاران افزود: این محموله‌ها ماه‌هاست در انبار‌ها نگهداری شده، ولی هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی گفت: در این رابطه دو راه حل در نظر گرفته شد، راه اول ارجاع آن به کشور مبدأ و دیگری معدوم کردن این محموله است، ولی تاکنون راهکار قطعی برای حل مشکل اعلام نشده و بیشتر این مسأله مربوط به سازمان املاک تملیکی است.

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به اینکه این محموله توسط بخش خصوصی وارد شده و مدت‌ها‌ست برای تخلیه آن اقدامی صورت نگرفته و در نهایت غیرقابل مصرف شده است افزود: برای جابه‌جایی و معدوم سازی این محموله به شش هزار دستگاه کامیون نیاز است ضمن آنکه معدوم سازی نباید به محیط زیست آسیب بزند.

بلوطی میرزا با اشاره به اینکه به لحاظ حقوقی هیچ مسئولیتی متوجه گمرک در خصوص محمولۀ ذرت آلوده نیست، خواستار تعیین تکلیف نهایی این مشکل با هدف تخلیۀ این محموله و جایگزینی کالا‌های اساسی در بندر امام شد.

چندی پیش فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از بندر امام بر راه حل و تکلیف نهایی محموله ۱۴۸ هزار تنی ذرت آلوده که از برزیل وارد شده است تأکید کرد.

دامپزشکی، بهداشت محیط و استاندارد خوزستان تاکنون بر معدوم سازی محموله ذرت آلوده در بندر امام با هدف جلوگیری از سرایت آلودگی به دیگر انبار‌های غلات تأکید کرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار