۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

توافق قطر و Shell برای تأسیس شرکت سوخت رسانی مشترک

شرکت دولتی قطر پترولیوم و شرکت نفت و گاز Shell توافقنامه‌ای را امضا کردند تا با سرمایه گذاری مشترک مخازن ذخیره سازی و سوخت رسانی LNG به کشتی‌ها را توسعه دهند.
کد خبر: ۸۴۸۰۸
توافق قطر و Shell برای تأسیس شرکت سوخت رسانی مشترک
 
به گزارش گروه بین الملل مانا، این قرارداد که در ۱۸ سپتامبر بین دو شرکت امضا شد تمرکز خود را در توسعه زیر‌ساخت‌های بانکرینگ LNG و ایجاد مخازن ذخیره و کشتی‌های حامل گاز LNG در مناطق مختلف استراتژیک قرار می‌دهد.

این شرکت جدید قصد دارد نسبت به ذخیره وعرضه گاز LNG در سراسر جهان به‌ویژه در بنادر آمستردام، رتردام، آنتورپ اقدام کرده و  پس از اجرای قانون ۲۰۲۰ توسط کشتی‌ها در آب‌های بین المللی تحویل متقاضیان دهد.

"سعد شریده الکعبی" مدیر ارشد اجرایی قطر پترولیوم در این زمینه گفت: در واقع ما نسبت به ایجاد یک بانک LNG راه حل امیدوار‌کننده‌ای را برای صنعت حمل و نقل هموار می‌کنیم،  زیرا از فرصت‌های به‌دست آمده باید استفاده کرد و جایگاه گاز LNG به عنوان یک منبع انرژی پاک را در حمل و نقل دریایی به اثبات می‌رسانیم.

وی در این ارتباط گفت: پیش بینی می‌شود تقاضای LNG در سال‌های آینده رشد قابل ملاحظه‌ای  داشته باشد به گونه‌ای که تقاضا تا سال ۲۰۳۵ به ۳۵ میلیون تن در سال برسد.

وی یاد‌آور شد علاوه بر این توافق چندی پیش به منظور گسترش تجارت LNG توافقنامه‌ای را نیز با شرکت Fluxys Belgium بلژیک امضا کردیم و در این ارتباط بر اساس مناقصه‌هایی که برگزار شده در دهه‌های آینده به بیش از 100 فروند کشتی حامل LNG دسترسی خواهیم داشت.

به گفته وی در حال حاضر بسیاری از صاحبان کشتی در آستانۀ اجرای قانون ۲۰۲۰ به منظور حذف سوخت‌های دریایی سنتی به گاز LNG روی آورده اند و ما موظفیم تا نسبت به تأمین گاز مورد نیاز آن‌ها اقدام کنیم، زیرا این یک وظیفه و مسئولیت جهانی است.

شایان ذکر است آژانس بین المللی انرژی تخمین می‌زند که استفاده از گاز طبیعی برای حمل و نقل بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲، ۱۴ درصد رشد خواهد کرد.

از سوی دیگر بر اساس برآورد DNVGL در حال حاضر ۱۵۴ کشتی LNG در حال کار است و تا آوریل ۲۰۱۹ سفارش ساخت ۱۴۶ کشتی نهایی  شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار