۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

ایران موفق‌ترین کشور در مبارزه با دزدان دریایی است

ایران موفق‌ترین کشور در مبارزه با دزدان دریایی است
فرمانده تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش با تاکید بر این که ایران موفق‌ترین کشور در مبارزه با دزدان دریایی است گفت: امروز ما به بسیاری از کشورها در بحث تامین امنیت کشتی‌هایشان کمک می کنیم و توانسته ایم کشتی های به سرقت رفته کشورمان را بدون باج دادن پس بگیریم.
کد خبر: ۸۴۸۰۴
به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم تکاور، سید مرتضی درخوران افزود: زمانی که رژیم بعث به ایران حمله کرد نیرو دریایی اولین یگانی بود که در منطقه خرمشهر مستقر شد و روز یکم مهر یعنی یک روز پس از آغاز جنگ تحمیلی تکاوران دریایی از بوشهر به خرمشهر اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به حجم آتشی که دشمن بر روی خرمشهر می‌ریخت نیرو‌های مردمی، بسیج و تکاوران دریایی توانستند ۳۴ روز در خرمشهر مقاومت کنند به طوری که وقتی یکی از فرماندهان بعثی اسیر شد می‌گفت: در اشغال خرمشهر فکر می‌کردیم یک تیپ تقویت شده تکاور در خرمشهر مستقر است که این گونه دفاع می‌کنند.

امیر درخوران خاطرنشان کرد: ۳۴ روز بعد از سقوط خرمشهر نیروی دریایی ارتش سه عملیات "اشکان"، "شهید صفری " و "مروارید " را انجام داد که در هر سه عملیات، تکاوران جزء نیرو‌های اصلی بودند و بعد از این عملیات نیروی دریایی عراق نتوانست کمر راست کند و توانستیم سکو‌های نفتی البکر و الامیه را که بزرگترین ترمینال نفتی عراق بود را از کار بیندازیم.

وی با اشاره به بحث پشتیبانی نیروی دریایی ارتش در جنگ تحمیلی، تصریح کرد: ۱۰ هزار کشتی در طول هشت سال دفاع مقدس توسط تکاوران نیروی دریایی ارتش اسکورت شد.

فرمانده تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش گفت: دو هزار کشتی در جنگ مورد حمله هوایی و موشکی قرار گرفت و از این تعداد حدود ۳۶۰ کشتی مورد اصابت موشک قرار گرفت که در ۲۲ کشتی از کشتی‌های مورد اصابت، تخلیه بار انجام شد که همه این‌ها توسط تکاوران جان بر کف نیروی دریایی صورت پذیرفته است.

وی تاکید کرد: در بحث دفاع از جزایر، اجازه پیاده کردن نیرو به دشمن در هیچ یک از جزایر داده نشد و دفاع پدافند سطحی جزایر توسط تفنگداران دریایی دفاع انجام شد.

وی تصریح کرد: تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش ۱۳۳ شهید در خرمشهر تقدیم ایران اسلامی کردند، اما اجازه عرض اندام به دشمن ندادند.

امیر دریادار درخوران افزود: ما همچنان هم در حال دفاع هستیم، زیرا هم اکنون تعداد زیادی از نیرو‌های ما در دریا در حال خدمت و تامین امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد هستند.

وی گفت: وقتی پدیده شوم دزدی دریایی شروع شد فکر می‌کردند ما نمی‌توانیم در فاصله دو هزار کیلومتری امنیت کشتی هایمان را تامین کنیم، اما هم اکنون بیش از هشت سال است که هیچ کدام از کشتی‌های ما را نتوانسته اند بدزدند و هر کشتی ایرانی هم که به سرقت رفته است موفق‌ترین کشوری بوده ایم که توانستیم با عملیات نظامی و بدون باج دادن کشتی‌های خود را پس بگیریم.

فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: امروز ما به بسیاری از کشور‌ها در بحث تامین امنیت کشتی هایشان کمک می‌کنیم و تکاوران دریایی ما در اوج آمادگی هستند و در بحث تجهیزات، آمادگی و آموزش نیروی انسانی در بهترین وضع قرار دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار