۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

افزایش ۲۸ درصدی صادرات کالا از گمرکات خوزستان به عراق

ناظر گمرکات خوزستان گفت: صادرات کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان در پنج ماهه نخست امسال به عراق نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ ارزشی ۲۸ درصد افزایش داشته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۸۰۰
افزایش ۲۸درصدی صادرات کالا از گمرکات خوزستان به عراق
 
غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت میزان صادرات کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان به عراق به لحاظ وزنی ۱.۶ میلیون تن (کاهش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال)، و به لحاظ ارزشی یک میلیارد و ۳۹ میلیون دلار برآورد شده است و عمده  صادرات به عراق از گمرک منطقه آزاد و گمرک چذابه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: میزان صادرات غیر نفتی از مرز شلمچه به کشور عراق در این مدت نسبت به پارسال از لحاظ وزنی ۴۳۵ هزار تن و به لحاظ ارزشی ۴۱۱ میلیون دلار (افزایش ۱۷۳ درصدی از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال) بوده است.
بلوطی میرزا ادامه داد: میزان صادرات غیر‌نفتی از گمرک چذابه خوزستان به کشور عراق در این مدت نیز به لحاظ وزنی ۳۳۷ هزار تن و به لحاظ ارزشی ۳۴۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد کاهش داشته است.
وی گفت: بخش مهمی از حجم صادرات غیرنفتی از گمرک خرمشهر و از طریق مرز دریایی خرمشهر (اروندرود) به بندر بصره صادر شده است.
ناظر گمرکات خوزستان، وقوع سیل اخیر و بسته شدن دو ماهه جاده ارتباطی به مرز و گمرک چذابه، اعتصاب کامیون داران ایرانی به دلیل گران شدن قطعات یدکی و لاستیک، اعتصاب کامیون داران عراقی، ممنوعیت صدور برخی کالا‌ها از ایران به عراق از دلایل کاهش صادرات کالا به عراق از گمرگ چذابه عنوان کرد.
وی افزود: بر اساس آمار استخراج شده، در پنج ماهه نخست امسال میزان صادرات کالا‌های غیرنفتی از خوزستان به لحاظ وزنی ۶.۵ میلیون تن و به لحاظ ارزشی ۴.۵ میلیارد دلار اعلام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی ۷۵ درصد رشد داشته است.
ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: کل واردات گمرکات خوزستان در این مدت نیز به لحاظ وزنی ۷.۶ میلیون تن و به لحاظ ارزشی ۲.۹ میلیارد دلار اعلام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزنی شش درصد و به لحاظ ارزشی یک درصد رشد داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار