۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

حرکت تودۀ گرد و خاک به سمت مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از حرکت تودۀ گرد‌‌‌‌‌ و خاک از بیابان های جنوبی عراق به سمت مناطق ساحلی خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۷۹۷

حرکت تودۀ گرد وخاک به سمت مناطق ساحلی خوزستان

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، با افزایش سرعت باد در مناطق بیابانی جنوب عراق و شکل گیری تودۀ گرد و خاک، در دو روز آینده شاهد وزش گرد و خاک در مناطق ساحلی خوزستان خواهیم بود.

وی گفت: با افزایش میزان آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا، دید افقی نیز کاهش خواهد یافت و احتمال اختلال در تردد شناورها در آبراه‌های جنوبی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس نیز وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: این وضعیت تا روز شنبه ادامه می یابد.

سبزه زاری در ادامه افزود: طی دو روز آینده روند افزایش دما در شهرهای خرمشهر، آبادان، ماهشهر، هندیجان و اروندکنار پیش‌بینی می شود.

مرکز بهداشت خوزستان در اطلاعیه‌ای از ساکنان مناطق ساحلی و مرکزی استان خواست در زمان وقوع پدیدۀ گرد و خاک از ماسک استاندارد استفاده کرده و کمتر در فضای آزاد قرار گیرند.

در همین حال مراکز درمانی‌، بهداشتی و امدادی مناطق ساحلی و بندری خوزستان برای پذیرش بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی و عراقی به حال آماده باش در آمدند.  

امسال دفعات وقوع پدیده گرد و خاک در مناطق ساحلی خوزستان در مقایسه با سال گذشته به‌دلیل مرطوب بودن بیابان‌های جنوبی‌ عراق و پرآب شدن تالاب‌های بین‌المللی شادگان و هورالعظیم کاهش داشته است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار