۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

بازدید وزیر راه و شهرسازی از منطقه آزاد اروند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی بندر آبادان وارد منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۷۹۵
 
بازدید وزیر راه و شهرسازی از منطقه آزاد اروند
به گزارش خبرنگار مانا، اسلامی در بدو ورود به خوزستان مورد استقبال دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند و فرمانداران شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی پس از ورود به آبادان از ترمینال جدید فرودگاه این شهر بازدید کرد.

اسلامی همچنین زیرساخت‌های مرز شلمچه واقع در محدودۀ  منطقه آزاد اروند و مرز دریایی خرمشهر که برای تردد زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است را مورد ارزیابی قرار داد.

وی از مسیر سه کیلومتری تردد زائران و پایانه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر بازدید کرد و بر خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی تأکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی به مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند توصیه کرد که از همه امکانات خود برای خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی استفاده کنند.

اسلامی بر هماهنگی بهتر دستگاه‌های اجرایی استان برای تأمین امکانات رفاهی زائران اربعین حسینی تأکید کرد.

طبق پیش‌بینی به عمل آمده در اربعین امسال بیش از یک میلیون زائر اربعنی حسینی از شلمچه در محدوده منطقه آزاد اروند راهی شهر‌های مقدس عراق شوند که از این تعداد حدود ۳۰۰ هزار زائر از ۹۹ کشور جهان خواهند بود.

تعدادی از زائران اربعین حسینی نیز با کشتی مسافری از بندر خرمشهر به بصره منتقل می‌شوند تا از آنجا رهسپار کربلا شوند.

در مدت دو هفته‌ای که تردد زائران اربعین حسینی به اوج می‌رسد صادرات کالا‌های غیرنفتی از منطقه آزاد اروند به عراق متوقف می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار