۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

اختصاص سهمیه ۵۷۰ میلیون دلاری واردات کالای ملوانی به بنادر خرمشهر و آبادان

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۷۰ میلیون دلار سهمیه کالای ملوانی به بنادر منطقه آزاد اروند (خرمشهر و آبادان) اختصاص یافت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۷۷۵

اختصاص سهمیه ۵۷۰ میلیون دلاری واردات کالای ملوانی به بنادر خرمشهر و آبادان

 

به گزارش خبرنگار مانا، عبدالله سامری در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی در خرمشهر افزود: به تازگی سهمیه کالای ملوانی برای بنادر آبادان و خرمشهر و گمرک مصوب شده است که آخرین مراحل اجرایی را طی می کند و به زودی ابلاغ می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از معافیت گمرکی واردات کالاهای ته لنجی از بنادر خرمشهر و آبادان خبر داد و گفت: واردات کالاهای ته لنجی مجاز، سبب ایجاد اشتغال و رونق تجاری در منطقه می شود.

سامری ابراز امیدواری کرد سهمیه واردات کالای ملوانی تا یک سال آینده محقق شود و شناورهای تجاری نیز از مزایای افزایش سقف واردات کالاهای ملوانی منتفع شوند.

وی از حذف عوارض گمرکی کالای مبدأ برای منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: کالاهایی که از کشورهای همجوار شهرهای آبادان و خرمشهر وارد کشور می شوند عوارض گمرکی آنها حذف می شود.

نمایندۀ مردم خرمشهر از اجرا نشدن قانون مناطق آزاد در کشور انتقاد کرد و گفت: قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی در خصوص اداره مناطق آزاد اجرایی نشده که یکی از این قوانین استقرار گمرک در گلوگاه های ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر است که با وجود آماده بودن زیر ساخت ها این امر تاکنون محقق نشده است.

سامری ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی ، گمرک تا پنجم مهرماه امسال در گیت‌های منطقه آزاد اروند مستقرشود.

وی به تعیین تکلیف طرح های متوقف شده در شرکت تأسیسات دریایی بندر خرمشهر اشاره کرد و  گفت: وزیر نفت در خصوص فعال شدن پروژه های متوقف شده در تأسیسات دریایی خرمشهر نظر مثبت دارد و با پیگیری انجام شده مقرر شد برای عملیاتی شدن پروژۀ فروزان با فلات قاّره قرارداد بسته شود و مجدداً عملیات اجرایی پروژۀ فروزان در خرمشهر آغاز شود. 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار