۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

تأثیر منفی اجرای برگزیت بر اقتصاد دریایی انگلیس

تأثیر منفی اجرای برگزیت بر اقتصاد دریایی انگلیس
پارلمان بریتانیا Boris Johnson نخست وزیر این کشور را مجبور کرده است اسناد برنامه‌ریزی شده‌ای را منتشر کند که نشان می‌دهد برگزیت بدون توافق با اروپا بر اقتصاد و سیستم حمل و نقل انگلیس چه تأثیر منفی یا مثبتی خواهد گذاشت.
کد خبر: ۸۴۷۶۹
به گزارش گروه بین الملل مانا، اخیراً یک برنامه شش صفحه‌ای با عنوان Operation Yellowhammer در ماه آگوست به روزنامه‌ها درز کرد که حاکی از نگرانی دولت انگلیس از اجرای برگزیت  بر اقتصاد دریایی است. این سند هم اکنون به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است گزارشگری که برای اولین بار این سند را منتشر کرده اعلام کرد: تأثیرات خروج بدون توافق انگلیس از اروپا  بر اقتصاد دریایی و بندری به‌ویژه  در صنعت پالایشگاهی و تأمین سوختِ سیستم حمل و نقل اثرات منفی خواهد داشت.

اسناد نشان می‌دهد دولت انگلیس بدون  توافق با اروپا دچار چالش در سیستم حمل‌و‌نقل و تجارت با اروپا خواهد شد و گمان می‌رود سیستم حمل‌ونقل در مقطعی مختل شود.

تدوین‌کنندگان اسناد نتوانسته اند نگرانی خود از تأثیر منفی اجرای برگزیت بر اقتصاد و افکار‌عمومی را پنهان کنند آنان حتی پیش‌بینی کرده اند ممکن است مردم دچار بد‌بینی  شده و این خروج توأم با بحران شود.

در بخشی از اسناد آمده است: صادر کنندگان آمادگی کمتری برای برگزیت دارند چرا‌که درحال حاضر از امکانات گمرکی و معافیت‌ها‌ی اتحادیۀ اروپا برخوردار هستند و در صورت برداشته شدن آن جایگزین مشخصی تعریف نشده است.

از سوی دیگر احتمال دارد  ۸۵ درصد از کامیون‌های حامل کالا که از کانال مانش عازم فرانسه  می‌شوند با تأخیر ۴۰ تا ۶۰ درصدی در یک روز مواجه  شوند. ضمن اینکه تأمین سوخت وسایل نقلیه در صورت عدم همکاری  کشور‌های عضو اتحادیۀ اروپا معضلی است که نمی‌توان به‌ سادگی از کنار آن گذشت.

در این راستا برآورد کارشناسان نشان می‌دهد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا چه با توافق و چه بدون توافق با چالش‌هایی که درحال حاضر بین دولت و پارلمان این کشور وجود دارد بر اقتصاد دریایی تأثیر کاملاً منفی خواهد داشت  چرا‌که هیچ کدام از بخش‌ها هنوز آمادگی خود را برای اجرای آن اعلام نکرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار