۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

رشد کُند تجارت جهانی ادامه دارد

رشد کُند تجارت جهانی ادامه دارد
در میان تنش‌های تجاری و روند کُند تولید جهانی، رشد تجارت جهانی شیب نزولی را در پیش گرفته است.
کد خبر: ۸۴۷۶۷

به گزارش گروه بین الملل مانا، بیمکو نوشت: روند نزولی حجم تجارت جهانی کالاهای تولیدی در ماه‌های جولای و آگوست سال جاری میلادی استمرار داشت. تولید پایین‌تر و سفارش‌های جدید کمتر، حاکی از آن است که این شیب کاهشی دست کم در سه ماهه پایانی سال همچنان مشاهده خواهد شد.

به گفتۀ جی‌پی مورگان چیس- بانک تجاری و موسسهٔ مالی ارائه‌ کننده خدمات بانکداری سرمایه‌گذاری آمریکایی- زیرشاخص صادرات جدید از 48.3 درصد در ماه جولای به 47.5 درصد در ماه آگوست کاهش یافت.

اقتصادهای کلان

 اروپا

کشور آلمان بزرگترین دلیل نگرانی اروپا است، محلی که اُفت تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه دوم سال جاری منجر به نگرانی‌هایی در مورد اینکه کشور به سمت رکود اقتصادی در حال حرکت است، شده است. همچنین شاخص مدیران خرید PMI درماه آگوست به 43.5 درصد رسید که شدیدترین اُفت را طی هفت سال نشان می دهد. تقاضای ضعیف در سطح داخلی و بین المللی به اقتصاد آلمان به شدت آسیب وارد کرده است. 
آمریکا 

رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی 3.2 درصد بود، اما در سه ماهه دوم به 2.1 درصد کاهش یافت. پیش بینی می‌شود رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2020 میلادی به 1.9 درصد تنزل پیدا کند. شاخص مدیران خرید بخش تولیدی در ماه آگوست 50.3 درصد گزارش شد، اگرچه این رقم همچنان رشد را نشان می دهد، اما از ماه سپتامبر 2009 به این طرف پایین‌ترین رشد ارزیابی می شود. 

آسیا

رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) چین در شش ماه نخست سال جاری میلادی 6.3 درصد گزارش شد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می کند GDP این کشور درکل سال 2019 و 2020 میلادی به ترتیب 6.2 و شش درصد باشد. نکته قابل ذکر اینکه ضعیف شدن حجم صادرات ناشی از رشد کُند تجارت جهانی و همچنین تنش‌های تجاری به پیکره اقتصاد چین آسیب وارد کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار