۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

ارتقای سطح ایمنی کانال و حوضچه بندر شهید بهشتی

ارتقای سطح ایمنی کانال و حوضچه بندر شهید بهشتی
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: مرحله اول عملیات بویه‌گذاری و نصب علائم کمک ناوبری کانال دسترسی به بندر شهید بهشتی چابهار با موفقیت به پایان رسید.
کد خبر: ۸۴۷۶۳
به گزارش مانا، سید حسن ابراهیمی با بیان اینکه با توجه به بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، این عملیات در راستای تأمین ایمنی آبراه‌ها و ورود و خروج ایمن کشتی‌های با آبخور بالا به این بندر انجام شده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پس از لایروبی کانال دسترسی، پروژه به آب‌اندازی بویه‌های کانال و علائم کمک ناوبری در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این عملیات چهار عدد بویه مشخص کننده محدوده کانال و دو عدد بویه در محدوده حوضچه بندر شهید بهشتی آب اندازی شد.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، تعیین محدوده عملیاتی کانال دسترسی بندر شهید بهشتی را از جمله اهداف اجرای این پروژه اعلام کرد و افزود: بویه‌گذاری این کانال با تکیه بر توان عملیاتی نیرو‌ها و شناور‌های ملکی بندر انجام شد.
ابراهیمی اظهار کرد: در آینده نزدیک با تأمین علائم جدید، مرحله دوم به آب‌اندازی بویه و علائم کمک ناوبری بندر شهید بهشتی اجرایی می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار