۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

اما و اگر‌های سوخت کم سولفور

هرچه به زمان اجرای قانون ۲۰۲۰ به منظور استفاده کشتی‌ها از سوخت کم سولفور نزدیک می‌شویم چالش‌ها و اما اگر‌ها‌ی بیشتری از سوی مالکان و تجار تجارت دریایی مطرح می‌شود.
کد خبر: ۸۴۷۶۰
اما و اگر‌های سوخت کم سولفور
 
به گزارش گروه بین الملل مانا، به گفته کارشناسان در حال حاضر فقط صاحبان کشتی‌هایی که به سیستم اسکرابر مجهز شده اند خیالشان از بابت قانون ۲۰۲۰ در اول ژانویه راحت است، اما بقیه مالکان با دغدغه و نگرانی تحولات روزمره را تعقیب می‌کنند.

"Sharon Weintraub" مدیر اجرایی و تأمین بازرگانی BP در این زمینه به رویترز گفت: تا کنون سرمایه گذاری زیادی برای نصب اسکرابر در کشتی‌ها انجام شده است، اما به نظر می‌رسد مدت زمان بیشتری برای سرمایه گذاری کشتی‌ها جهت نصب این نوع تصفیه کنندۀ سوخت ضروری است و در این راستا مناسب‌ترین زمان برای این کار در محدوده سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ است.

در این میان کارشناسان صنعت و بازرگانان معتقدند تأمین سوخت ۳.۶ میلیون بشکه در روز برای ۵۰ هزار کشتی در سطح جهان کار چندان آسانی نخواهد بود.

"S&P Global Platts" در بیانیه‌ای که در یک کنفرانس صنعتی در سنگاپور منتشر شد اعلام کرد: به نظر می‌رسد تاکنون تقریباً ۲۴۰۰ اسکرابر بر روی کشتی‌ها نصب شده‌اند که روزانه ۶۰۰ هزار بشکه سوخت را مورد استفاده قرار می‌دهند که ۱۶ تا ۱۷ درصد تقاضا را پوشش می‌دهند.

بر اساس این بیانیه این میزان کشتی تا پایان سال ۲۰۲۰ به بیش از ۳۵۰۰ فروند افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر موسسۀ رده‌بندی DNV-GL پیش بینی می‌کند تعداد کشتی‌های دارای اسکرابر تا سال ۲۰۲۳ به حدود ۳۸۰۰ فروند خواهد رسید.

بر این اساس برآورد کارشناسان نشان می‌دهد، اما و اگر‌ها و چالش‌های عمیقی پیشِ روی صاحبان صنایع و حمل‌و‌نقل‌های دریایی تا زمان اجرای قانون ۲۰۲۰ وجود دارد.

به گفتۀ آنان اگر IMO تجدید نظری در زمان اجرای این قانون انجام ندهد سرنوشت بسیاری از خطوط کشتیرانی که موفق به تأمین سوخت نیم درصدی نخواهند بود چه خواهد شد؟
ارسال نظرات
آخرین اخبار