۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

رشد ۳۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۳۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا از این بندر در پنج ماهه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۷۵۹
رشد ۳۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر
 
به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی افزود: در این مدت ۵۹۹ هزار و ۳۴۸ تن بارگیری کالا و ۹۹ هزار و ۹۹۳ تن تخلیه کالا در بندر خرمشهر انجام شده است.

وی حجم بارگیری جنرال کارگو (کالای عمومی) در بندر خرمشهر طی این مدت را ۵۸۳ هزار و ۱۹۲ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: طی این مدت تردد بیش از ۴۵ هزار و ۲۷۵ دستگاه کامیون و پهلوگیری ۱۰۲ فروند شناور غیر کانتینری بالای یک هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ و ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

اسعدی در ادامه به رشد ۲۵ درصدی تردد مسافر در این بندر اشاره داشت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۱۲۰ مسافر از طریق پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس این بندر جابه‌جا شده اند.

سال گذشته حدود ۲.۴ میلیون تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد.

بندر خرمشهر با قرار گرفتن در محدودۀ منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و دیگر صنایع خوزستان از موقعیت خاصی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

همه زیرساخت‌های بندری خرمشهر در جریان جنگ تحمیلی نابود شد، ولی بازسازی این بندر استراتژیک  چند ماه پس از پایان جنگ شروع شد.

پیش از جنگ تحمیلی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن بود و به عنوان مهمترین و بزرگترین بندر تجاری ایران مطرح بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار