۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

امکان واردات کالای ته لنجی از طریق بندر اروندکنار

فرماندار آبادان از امکان واردات قانونی کالای ته لنجی (ملوانی) از طریق بندرتجاری اروندکنار خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۷۵۸

امکان واردات کالای ته لنجی از طریق بندر اروندکنار

سید زین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مالکان شناورهای تجاری متقاضی ورود کالای ملوانی در بندر تجاری اروندکنارمی‌توانند برای ثبت شناور خود در سامانه واردات مجاز کالای ته لنجی ، به فرمانداری آبادان مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: آمار دقیقی از تعداد شناورهای تجاری متقاضی فعالیت در بخش کالای ملوانی در بندراروندکنار وجود ندارد و فراخوان مذکور برای شناسایی و ساماندهی شناورهای مستقر در اروندکنار انجام می شود.

فرماندار آبادان گفت: بعد از جنگ تحمیلی تعداد زیادی از شناورهای تجاری اروندکنار در سایر بنادر مشغول فعالیت تجاری شدند که بازگشت این شناورها زمینۀ اشتغال و رونق اقتصادی منطقه را در پی خواهد داشت.

موسوی بر بهره‌مندی از مزایای بندر اروندکنار برای برون رفت این منطقه مرزی از بن‌ بست و رونق اقتصادی این منطقه با بهره گیری از ظرفیت بندری و تجاری آن از طریق واردات کالای ته لنجی تأکید کرد و افزود: در صورت فعال شدن بندر تجاری اروندکنار فرصت های شغلی مستقیم و غیر مستقیم زیادی در این منطقه ایجاد خواهد شد.

وی گفت: بندر اروندکنار می تواند به محلی برای واردات کالای مورد نیاز کشور و قطب گردشگری تجاری خوزستان تبدیل شود و در این راستا برنامه ریزی لازم در حال انجام است.

بندر تجاری اروندکنار در انتهای آبراه اروندرود و روبه روی شهر نفتی فاو عراق قرار دارد و نزدیکترین بندر به کشور کویت است.

بندر اروندکنار با ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری آبادان جنوب شهر بندری آبادان قرار دارد. 

قبل از شروع جنگ تحمیلی ، بندر اروندکنار یکی از فعال ترین بنادر خوزستان بود و تخلیه و بارگیری کالا و تجارت با کشورهای حاشیه خلیج فارس رونق خاصی داشت.

با وجود تلاش های دولت در سه دهه اخیر، هنوز بندر اروندکنار با شرایط پیش از جنگ تحمیلی فاصلۀ زیادی دارد و بسیاری از تجار و بازرگانان رغبتی به فعالیت در این بندر ندارند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار