۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

تخفیف‌های گمرکی منجر به رونق بنادر می‌شود

عضو اتاق بازرگانی ایران، " ارائه تخفیف‌های گمرکی"، "عوارض بندری رقابتی و کمتر نسبت به بنادر دیگر" و " معافیت‌های مالیاتی با توجه به کارکرد بندر" را از جمله مشوق‌های موثر برای جذب سرمایه گذار در بنادر عنوان کرد.
کد خبر: ۸۴۷۴۴

تخفیف‌های گمرکی منجر به رونق بنادر می‌شود

به گزارش مانا، محمدرضا صفا درباره رونق بنادر کوچک و فرصت های سرمایه گذاری که در آن وجود دارد، گفت: " ارائه تخفیف های گمرکی"، "عوارض بندری رقابتی و کمتر نسبت به بنادر دیگر" و " معافیت های مالیاتی با توجه به کارکرد بندر" می توانند مشوقی برای جذب سرمایه گذار در بنادر و توجیهی برای حضور سرمایه گذار در بنادر باشند.

عضو اتاق بازرگانی ایران ارائه وام های کم سود به سرمایه گذار برای حضور پررنگ تر در بنادر" را مشوقی دیگر برای سرمایه گذاری برشمرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری در زیرساخت های تولیدی در بنادر کوچک باید از حمایت دولت در بخش تأمین انرژی و سرمایه گذاری در این زمینه برخوردار باشد.

به گفته صفا، حمایت دولت در بحث انرژی باید به صورت دراز مدت برنامه ریزی شود، چرا که حمایت دولت در کوتاه مدت پاسخگوی نیازهای سرمایه گذاری بندری با بازگشت سرمایه نخواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان اینکه " رونق بندر به خودی خود در اولویت قرار دارد "، تاکید کرد: توسعه حمل و نقل ریلی برای دولت هزینه بر خواهد بود و تا زمانی که رونق اقتصادی مناسب برای بندرایجاد نشود، توسعه خطوط ریلی در بنادر کوچک توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار