۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

جنگ تجاری چین و آمریکا به سازمان تجارت جهانی کشید

جنگ تجاری چین و آمریکا به سازمان تجارت جهانی کشید
دولت چین شکایت رسمی خود درباره تعرفه‌های جدید آمریکا را به سازمان تجارت جهانی تسلیم کرد.
کد خبر: ۸۴۷۴۳
به گزارش  گروه بین الملل مانا این تصمیم وزارت بازرگانی چین زمانی اتخاذ شد که رئیس جمهور آمریکا تعرفه‌های واردات کالا‌های چینی را به  ۳۰۰ میلیارد دلار رساند.

در صورت اثبات ادعای چین سازمان تجارت جهانی WTO دربارۀ تصمیمات واشنگتن تصمیم‌گیری خواهد کرد و می‌تواند علیه واشنگتن اقامۀ دعوا کند. البته به گفته کارشناسان این فرآیند ممکن است سال‌ها طول بکشد.

از سوی دیگر به گزارش رویترز  واشنگتن به تازگی یک دفاعیه  را علیه دولت چین منتشر کرده که در آن آمده است این اختلاف نباید در سازمان تجارت جهانی حل و فصل شود.

از سوی دیگر ترامپ تهدید کرده است در صورتی که هر زمان احساس کند که سازمان تجارت جهانی یک طرفه به نفع چین جانبداری کند بلافاصله از این سازمان خارج خواهد شد.

به گفته کارشناسان، سازمان تجارت جهانی هیچ راهی برای مجبور کردن ایالات متحده دربارۀ کاهش تعرفه‌ها ندارد حتی اگر چین برنده این پرونده باشد.

شکایت چین از آمریکا درحالی مطرح می‌شود که قرار است مناقشه دو کشور با مذاکره مسئولان بلندپایه دو کشور در واشنگتن حل و فصل شود.

اگرچه Steven Mnuchin وزیر خزانه داری ترامپ گفته است که این نشست به زودی برگزار خواهد شد، اما هنوز هیچ تائیدیه رسمی از سوی رهبران چین برای برگزاری این نشست اعلام نشده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار