۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

راه اندازی پنج طرح جدید شیلاتی گلستان با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان از راه اندازی پنج جدید شیلاتی با ظرفیت تولید ۸۱۷ تن میگو و ماهی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این امر نقش بسزایی در رونق اقتصادی استان خواهند داشت.
کد خبر: ۸۴۷۴۰
 
راه اندازی پنج طرح جدید شیلاتی گلستان با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار
 
سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بهره برداری مناسب از آب بندان‌های استان، در راستای تولید بیشتر آبزیان و همچنین جذب حداکثری اعتبارات تخصیص یافته در این زمینه از مهم‌ترین اولویت‌های شیلات استان است.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شیلات افزایش کمی و کیفی محصولات آبزی است که در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های مختلف از جمله آب بندان ها، چاه‌های کشاورزی و سواحل مناسب استان استفاده کرد.

به گفته وی، استان گلستان در زمینه استفاده از آب بندان‌ها در کشور پیشرو است و از مدت‌ها قبل از انعقاد این تفاهم نامه، فعالیت‌های آبزی پروری در آب بندان‌های استان انجام می‌شد که به عنوان نمونه می‌توان آب بندان روستای محمد آباد گرگان را نام برد که می‌تواند به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود.

قدس علوی با تاکید بر ارائه شرح خدمات از سوی مشاور طرح بیان داشت: تأکید وزارتخانه استفاده از آب بندان‌ها با محوریت آبزی پروری است که در همین راستا انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر شرح خدمات مشاور طرح با رعایت الزاماتی شیلاتی به این سازمان ارسال شود.

این مقام مسئول در استان گلستان، با اشاره به اینکه این تفاهم نامه فرصت مناسبی برای استان‌های شمالی است که منابع مناسبی هم برای اجرای آن در نظر گرفته شده است، یادآور شد: با توجه به کمبود آب و همچنین کمبود اعتبار باید با همفکری و هم افزایی نهایت استفاده را از این فرصت ایجاد شده، ببریم.

وی با اشاره به این که اجرای این طرح همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد، خاطر نشان کرد: این طرح باید در تمام آب بندان‌های استان و در تمام شهرستان‌ها اجرایی شود که به همین منظور همکاری تمامی دستگاه‌ها از جمله فرمانداری‌ها را می‌طلبد.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان وجود آب بندان‌ها در نقاط مختلف استان را یک ظرفیت دانست و گفت: نگاه ما به سمت بهره وری بالاتر از آب و هدایت هزینه‌ها به سمت کارایی مطلوب تر، در کنار اشتغال‌زایی بیشتر است.

به گفته قدس علوی، تفاهم نامه بهسازی آب بندان‌ها در سه استان شمالی کشور با موضوع بهسازی آب بندان‌ها در این استان‌ها و با هدف افزایش حجم آب تنظیمی بخش کشاورزی، مهار و کنترل سیلاب، تغذیه آب‌های زیرزمینی، افزایش آبزی پروری، توسعه گردشگری و ورزش‌های آبی به مدت دو سال، بین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری‌های گلستان، گیلان و مازندران منعقد شده است.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان در ادامه به معرفی چهار طرح شیلاتی جهت دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: این امر در راستای توسعه و رونق صنعت شیلات استان با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: توسعه و تجهیز مزرعه پرورش میگوی گونه وانامی، پرورش ماهیان گرمابی و تجهیز مزرعه پرورش ماهی، از جمله طرح‌هایی هستند که با دریافت تسهیلات مورد نظر، فعالیت خود را در شهرستان‌های گمیشان و آق قلا و رامیان آغاز خواهند کرد.

این مقام مسئول در استان گلستان یادآور شد: همچنین از همین محل طرح توسعه و پرورش ماهی قزل آلا در شهرستان کردکوی با ظرفیت ۲۵ تن معرفی شده که قرار است پس از رفع محدودیت، بانک عامل نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کند.

قدس علوی با اشاره به اینکه با راه اندازی این طرح ها، ۲۰ نفر به طور ثابت مشغول به فعالیت خواهند شد، اذعان داشت: راه اندازی این طرح‌ها با ظرفیت تولید ۸۱۷ تن میگو و ماهی، نقش بسزایی در رونق اقتصادی استان خواهند داشت.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان تأکید کرد: میزان تسهیلات دریافتی این طرح‌های مذکور بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار