۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

شناور‌های سبک از تردد غیر ضروری در خلیج فارس پرهیز کنند

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط ناپایدار جوی و تلاطم دریا، شناور‌ها از تردد غیر‌ضروری در آب‌های خلیج فارس در سواحل استان بوشهر پرهیز کنند.
کد خبر: ۸۴۷۳۳
شناور‌های سبک از تردد غیر ضروری در خلیج فارس پرهیز کنند
 
فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه از ظهر روز امروز وزش باد از سمت شمال غربی بر روی خلیج فارس و سواحل استان افزایش یافته است اظهار داشت: با توجه به تداوم وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی، خلیج فارس و سواحل استان تا اواسط روز دوشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود طی این مدت سرعت وزش باد بر روی دریا گاهی به ۵۰  کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در نیمه جنوبی خلیج فارس به دو متر افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: بر این اساس توصیه می‌شود از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی طی این مدت در سواحل استان بوشهر اجتناب شود.

شکوهی‌پور با بیان اینکه طی امروز تا اواسط هفته به سبب وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی، خلیج فارس طی ساعاتی مواج و متلاطم خواهد بود خاطر نشان کرد: وزش باد و تلاطم دریا در سواحل جنوبی به ویژه منطقه مطاف از شدت بیشتری برخوردار است.

وی، جهت وزش باد در استان بوشهر را غالباً شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۴ تا ۳۸ و بر روی دریا طی ساعاتی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت دانست و افزود: ارتفاع موج دریا سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و دور از ساحل گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر، سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ و دور از ساحل گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۲:۳۱ بامداد، جزر ساعت ۱۰:۵۹، مد دوم ساعت ۱۸:۰۹ خواهد بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار