۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

آخرین خبرها از سود و زیان خطوط کشتیرانی

آخرین خبرها از سود و زیان خطوط کشتیرانی
موسسه آلفالاینر از بدهی سنگین کشتیرانی CMA CGM فرانسه و از آن طرف سوددهی قابل توجه کشتیرانی کاسکوی چین خبر داد.
کد خبر: ۸۴۷۳۲
به گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود نوشت: بار سنگین بدهی، کشتیرانی CMA CGM فرانسه را مجبور کرده است تا به دنبال یک خریدار برای دارایی‌های شرکت ترمینال‌های خود موسوم به CMAT، باشد.

گفتنی است: CMAT مالکیت سهام در ۳۲ ترمینال در سراسر جهان را دارد و بیش از هشت میلیون و ۵۰ هزار TEU کانتینر را در سال ۲۰۱۸ میلادی جابه‌جا کرد.

این گزارش ادامه داد: کشتیرانی کاسکوی چین سود خالص ۲۰۶ میلیون دلار را در نیمه نخست سال جاری میلادی به ثبت رساند. کل حجم جابه‌جایی با رسیدن به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار TEU در شش ماه نخست سال حکایت از افزایش ۴۰ درصدی درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد. ناگفته نماند این کشتیرانی سفارش ۴۵ اسکرابر را برای کشتی‌های کانتینری خود داده است که تاکنون سه شناور مجهز به اسکرابر شده اند.   

کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان، هلدینگ مشترک کشتیرانی‌های ژاپن ONE و کشتیرانی یانگ مینگ تایوان زیرنظر ائتلاف THE تصمیم گرفته‌اند تا یک شناور اضافی را بر روی خط  سرویس‌دهی اروپای شمالی- خلیج آمریکا موسوم به AL۴ مستقر کنند. هدف از این اقدام بهبود برنامه زمانی تردد شناور‌ها اعلام شده است.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: کشتیرانی CMA CGM برای سومین سال متوالی، خط سرویس دهی فصلی موسوم به UK Express را بین برزیل شمالی و اروپای شمالی دوباره راه اندازی خواهد کرد. افزون بر این کشتیرانی یانگ مینگ خط سرویس دهی مستقیم اروپای شمالی- ترکیه را راه اندازی می‌کند.

هلدینگ مشترک کشتیرانی ژاپن ONE و یانگ مینگ تایوان همکاری برای ارتقا پوشش‌دهی مسیر تجاری ژاپن-تایوان- تایلند را از ماه جاری آغاز کرده‌اند.

کشتیرانی کاسکوی چین کشتی کانتینری COSCO SHIPPING ORCHID با ظرفیت ۱۳ هزار و ۸۰۰ TEU را تحویل گرفت. این آخرین شناور از مجموع هشت فروند شناور سفارش داده شده به شرکت کشتی‌سازی دولتی چین CSSC به شمار می‌آید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار