۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

پیش بینی بازار تانکر در سه ماهه پایانی سال جاری

پیش بینی بازار تانکر در سه ماهه پایانی سال جاری
موسسه تحقیقی Drewry چشم‌انداز مثبتی را برای بازار تانکر حمل نفت خام در سه ماه پایانی سال جاری میلادی متصور است.
کد خبر: ۸۴۷۲۹
به گزارش گروه بین الملل مانا موسسه تحقیقی Drewry چشم انداز مثبتی را برای بازار تانکر حمل نفت خام در سه ماه پایانی سال جاری میلادی متصوراست. رشد تقاضا برای جذب تانکر‌های نفت خام، افزایش نصب اسکرابر بر روی تانکر‌ها و درنتیجه کاهش ظرفیت ناوگان همچنین بالارفتن نرخ کرایۀ حمل از جمله عواملی هستند که دورنمای خوبی را برای بازار مذکور رقم می‌زنند. با این وجود اگر جنگ تجاری آمریکا- چین صدمۀ بیشتری به رشد اقتصادی جهانی بزند، ممکن است نرخ‌های کرایه حمل در بازار تانکر تحت شعاع قرار بگیرند.

این گزارش ادامه داد: پالایشگاه‌ها با افزایش میزان تولید، خود را برای قانون قریب الوقوع سوخت آیمو و همچنین تقاضای فصلی زمستان آماده می‌کنند، این امر تقاضا برای جذب شناور‌ها در بازار تانکر حمل نفت خام را ارتقا خواهد داد.

لازم به ذکراست: به دنبال افت تحویل شناور و بهبود فعالیت اوراق، انتظار می‌رود ناوگان تانکر حمل نفت خام با سرعت کمتری در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی گسترش پیدا کند.

درادامه این گزارش همچنین آمده است: افزایش فعالیت پالایشگاه‌ها و رشد تجارت در مسیر‌های طولانی نوید دهنده روز‌های خوبی برای مالکان در بازار نفتکش‌های غول پیکر است.

اگرچه تنش‌های ژئوپلیتیکی در جریان، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش تولید نفت از سوی کشور‌های عضو اوپک، جلوی تقاضای شناور در خاورمیانه را خواهد گرفت، اما از سوی دیگر صادرات نفت خام در مسیر‌های طولانی از برزیل و منطقه دریای شمال منجر به افزایش تقاضای تُن مایل برای حمل کننده‌های بزرگ نفت خام می‌شود.

به دنبال افزایش فعالیت پالایشگاه‌ها دراروپا وآسیا پاسیفیک، انتظار می‌رود نرخ‌های کرایه حمل تانکر‌های سوئزماکس بهبود را تجربه کنند. اما ناگفته نماند، عواملی، چون کاهش تولید نفت از سوی کشور‌های عضو اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران، موانعی بر سر راه فعالیت چارترینگ تانکر‌های سوئزماکس در خلیج فارس محسوب می‌شوند.

این گزارش در پایان نوشت: بهبود تقاضای فصلی نفت در سه ماهه چهارم سال و همچنین تأثیر مثبت قانون سوخت ۲۰۲۰ آیمو، رشد نرخ‌های کرایۀ حمل تانکر‌های افراماکس در مدت مذکور را به ارمغان خواهند آورد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار