۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

چابهار به قطب گردشگری کشور تبدیل می‌شود/ تعریف ۲ محور گردشگری در ساحل چابهار

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، گفت: دو محور گردشگری درک به چابهار و محور چابهار به کوه‌های مریخی به صورت پایلوت در نوار ساحلی دریای عمان تعریف شده است که نتخاب این دو مسیر گردشگری بدون شک نقش مهمی در توسعه گردشگری سواحل مکران خواهد داشت.
کد خبر: ۸۴۷۲۵
چابهار به قطب گردشگری کشور تبدیل می‌شود/ تعریف ۲ محور گردشگری در ساحل چابهار
 
علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه دو محور گردشگری درک به چابهار و محور چابهار به کوه‌های مریخی به صورت پایلوت در نوار ساحلی دریای عمان تعریف شده است، گفت: انتخاب این دو مسیر گردشگری بدون شک نقش مهمی در توسعه گردشگری سواحل مکران خواهد داشت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: در این دو مسیر پروژه‌های گردشگری طراحی و اجرا خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، پروژه‌های مذکور با همکاری منطقه آزاد چابهار اجرایی خواهد شد که بنا به اعلام این سازمان، بخشی از این پروژه‌ها تا نیمه دوم سال و بخشی دیگر تا نوروز ۹۸ اجرایی می‌شود.
جلال زایی در ادامه با اشاره به اینکه اعلام این دو محور گردشگری در زمان سفر وزیر میراث فرهنگی به استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته بود، تأکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز تمام توان خود را برای تحول در حوزه گردشگری چابهار به کار خواهد بست تا این این منطقه به یک قطب گردشگری تبدیل شود.
 وی تصریح کرد: در سفری که امسال وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به چابهار داشتند، بازدید‌ها و نشست‌های مختلفی صورت گرفت که رضایت فعالین گردشگری و سرمایه گذاران بخش خصوصی را به همراه داشت و دستاورد‌های خوبی از جمله توسعه صنعت گردشگری به لحاظ سرمایه گذاری در چابهار، کنارک و درک را به همراه داشت.
جلال زایی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: وزیر میراث فرهنگی طی بازدید از چابهار با اشاره به ظرفیت‌های موجود گردشگری در استان سیستان و بلوچستان بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری در منطقه چابهار تأکید کرد.
وی اذعان داشت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی که در حوزه گردشگری سیستان و بلوچستان و خصوصاً چابهار وجود دارد، به نظر می‌رسد فصل جدیدی از گردشگری در این استان در زمینه توریسم دریایی به زودی رقم خواهد خورد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرد: بنا به گفته وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و داشتن ظرفیت‌های مناسب تفریحی و سیاحتی پس از تکمیل زیرساخت‌ها به قطب گردشگری ایران تبدیل می‌شود.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: هم اکنون اقدامات خوبی برای زیرساخت‌های گردشگری چابهار و کنارک در حال انجام است و این اقدامات به گونه‌ای است که نوید بخش آینده درخشان این منطقه در جذب توریسم است.
وی با اشاره به اینکه توسعه سواحل مکران از مباحث جدی است که هم مقام معظم رهبری و هم مسئولان و دولتمردان به آن اهتمام می‌ورزند، افزود: توسعه گردشگری در سواحل مکران از جمله پروژه‌هایی است که توجه و نگاه بسیار مثبتی به آن معطوف شده و می‌تواند اقدامات خوبی را توسط دولت و بخش خصوصی به همراه داشته باشد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، گفت: باید با حضور مشاوران و افراد صاحب نظر در عرصه گردشگری و تولیدات آن از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و ... اتفاقات مناسبی صورت گیرد که باعث توسعه پایدار در منطقه شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار