۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

توسعۀ اقامتگاه‌های بوم گردی در سواحل عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از توسع اقامتگاه‌های بوم گردی در سواحل دریای عمان تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۴۷۲۴
توسعۀ اقامتگاه‌های بوم گردی در سواحل عمان
 
علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران به عنوان اولویت اصلی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جهت توسعه توریسم دریایی و ساحلی در حال پیگیری است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی و هتل جهت اسکان گردشگران را به عنوان گام نخست در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران عنوان کرد.

 وی در ادامه بیان داشت: بر این اساس  فرمانداران و دهیاران روستا‌های استان مکلف شده‌اند که هر روستا حداقل باید یک اقامتگاه بوم گردی جهت اسکان گردشگران آماده داشته باشد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۹ اقامتگاه بوم گردی مجوز دریافت کرده‌اند که ۱۰۰ متقاضی دیگر در نوبت انجام مراحل صدور مجوز است، خاطرنشان ساخت: اکثر سرمایه‌گذاران علاقه‌مند برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی را بومیان منطقه تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۰ اقامتگاه بوم گردی در استان راه‌اندازی شده است، اذعان داشت: تا پایان سال جاری تعداد این اقامتگاه‌ها به ۱۱۰ واحد افزایش خواهد یافت و به این ترتیب شاهد افزایش چشمگیر در ظرفیت تأسیسات اقامتی گردشگری استان خواهیم بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: تعداد زیادی از اقامتگاه‌های بوم گردی در نوار ساحلی استان برای ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی به گردشگران مستقر هستند.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه ۵۱ درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان در روستا‌ها و مناطق عشایری اسکان دارند ایجاد واحد‌های بوم گردی در روستا‌ها می‌تواند علاوه بر کمک به اشتغال خانواده‌های روستایی، اقتصاد آن‌ها را بهبود بخشد، به حفظ بافت و معماری سنتی روستا‌ها کمک کند و در نتیجه موجب افزایش گردشگر به استان شود.

جلال زایی یادآور شد: با راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در استان برای اولین بار شاهد مهاجرت معکوس بودیم به طوری که برخی از افرادی که به دلیل خشکسالی استان را رها کرده بودند، برگشتند و به گونه‌ای فعالیت می‌کنند که پذیرای گردشگران خارجی و داخلی بسیاری هستند.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، در حال حاضر ۱۳ هتل در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که به گردشگران ورودی انواع خدمات اقامتی و رفاهی و پذیرایی را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هفت هتل در دست ساخت در استان وجود دارد، خاطرنشان ساخت: با توجه به افزایش روزافزون حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان، انتظار می‌رود به زودی شاهد افزایش تعداد ساخت هتل و مکان اقامتی در استان باشیم.

جلال زایی با بیان اینکه تعداد مهمانپذیر و هتل آپارتمان‌های موجود در استان ۲۹ واحد است، اذعان داشت: هم اکنون هتل آپارتمان نیز در حال ساخت است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۱ واحد دیگر هتل آپارتمان جدید نیز در استان احداث شود.  

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، در ادامه گفته‌های خود، تعداد مجتمع‌ها و کمپینگ‌های گردشگری استان را ۱۴ مجتمع عنوان کرد و اظهار داشت: از سوی دیگر هم اکنون ۲۴ مجتمع گردشگری جدید در حال ساخت است و پیش بینی می‌شود تعداد آن‌ها به ۳۴ مجتمع تا پایان سال برسد.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار