۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

ساخت مجتمع گردشگری دریایی در ساحل درک

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از ساخت مجتمع گردشگری در ساحل درک با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد ریالی خبر داد.
کد خبر: ۸۴۷۲۳
ساخت مجتمع گردشگری دریایی در ساحل درک
 
علیرضا جلال‌زایی در گفتگو با خبرنگار مانا به ضرورت توسعه گردشگری دریایی در سواحل دریای عمان اشاره کرد و گفت: مناطق مستعد زیادی در سواحل دریای عمان جهت تبدیل شدن به قطب گردشگری دریایی کشور وجود دارند که متاسفانه تا کنون مورد توجه واقع نشده‌اند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه به سواحل درک به عنوان یکی از پتانسیل‌های قوی استان در زمینۀ توریسم دریایی اشاره کرد و گفت: درک از جمله مکان‌هایی است که به عنوان نقطۀ مهم هدف گردشگری ظرفیت‌های فراوانی دارد و به عنوان پایلوت می‌تواند در توسعه پایدار منطقه تلقی شود.

به گفته وی، قرار است زیرساخت‌هایی توسط بخش خصوصی در سواحل درک ایجاد می‌شود که عملیات اجرایی یکی از این مجتمع‌های گردشگری باسرمیه گذاری بخش خصوصی آغاز شده است.

وی خاطر نشان ساخت: این اقدام مقدمه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌هایی در آینده می‌شود تا سرمایه گذاران جذب و با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و فراهم کردن امکانات اولیه برای گردشگران باعث توسعه رونق گردشگری در این منطقه شوند.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته‌های خود از ساخت مجتمع گردشگری در ساحل درک با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد ریالی خبر داد.

وی اذعان داشت: به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه روستا‌های هدف گردشگری از مواردی هستند که می‌توانند ما را به توسعه گردشگری نزدیک‌تر کنند، تصریح کرد: حداقل می‌توانیم ۳۵ روستای هدف گردشگری در استان داشته باشیم که اگر مورد توجه بیشتری قرار گیرند می‌توانند باعث شوند تا از صنعت نفت فاصله گرفته و به توسعه پایدار نزدیک شویم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: منطقه درک یک منطقه نمونه ویژه گردشگری و یکی از بی نظیرترین مناطق گردشگری استان و حتی کشور است که در سال گذشته مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفت.

وی در ادامه گفته‌های خود با تأکید بر اینکه باید با وحدت رویه و اتحاد و همدلی به سمت و سویی برویم که شاهد توسعه صنعت گردشگری و در نتیجه توسعه پایدار باشیم، تأکید کرد: امسال برای اولین بار ظرفیت‌های گردشگری استان با ۶۰ نفر گردشگر خارجی در تورین ایتالیا معرفی شد.

جلال زایی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: همچنین در سال گذشته ۳۰ رویداد گردشگری تک مکانی و تک زمانی در سطح استان و نیز نمایشگاه صنایع دستی ملی در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: همچنین در بحث آموزش در حوزه‌های گردشگری ۵۰ دوره آموزشی شامل دو هزار ساعت برای فعالان حوزه گردشگری استان برگزار شده است.

وی اذعان داشت: همچنین استاندارد سازی تأسیسات گردشگری، تعریف شش مسیر گردشگری جدید در استان و افزایش ضریب اشغال هتل‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه گردشگری در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان افزود: ارتباط خوبی بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دانشگاه‌ها در بحث‌های پژوهشی وجود دارد و از اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها که می‌توانند به عنوان بازوان پژوهشی میراث فرهنگی باشند تقاضا می‌کنیم براساس نگاه و تجربه علمی که دارند همکاری لازم را برای توسعه گردشگری استان داشته باشند.

به گفته جلال زایی، سیستان و بلوچستان در رابطه با زیرساخت‌های گردشگری مشکلات زیادی دارد، اما اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تسهیل شرایطی که برای سرمایه گذاران فراهم کرد و نیز با دعوت از مجامع خصوصی باعث شد سرمایه گذاران داخلی و  خارجی به استان وارد شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار