۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

طرح پلاژ بانوان در سواحل کنارک اجرایی می‌شود/ ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در کنارک

به منظور استفادۀ بانوان از سواحل بکر مکران، طرح پلاژ بانوان در شهرستان کنارک تهیه شده است که پس از انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، این طرح در اختیار سرمایه‌گذار منتخب جهت اجرایی شدن قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۴۷۲۲
طرح پلاژ بانوان در سواحل کنارک اجرایی می‌شود/ ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در کنارک
 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور استفادۀ بانوان از سواحل بکر مکران، طرح پلاژ بانوان در شهرستان کنارک تهیه شده است.

علیرضا جلال زایی ادامه داد: پس از انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، طرح مطالعاتی پلاژ بانوان در سواحل کنارک در اختیار سرمایه‌گذار جهت اجرایی شدن قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پلاژ ویژۀ بانوان در سواحل دریای عمان وجود ندارد، اظهار امیدواری کرد: با ساخت این پلاژ ضمن جلب رضایت بانوان گردشگر داخلی و خارجی شاهد رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی و ساحلی در منطقه باشیم.

به زودی ساخت هتل در کنارک آغاز می‌شود

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: همچنین به منظور تسهیل اسکان گردشگران در سواحل کنارک نیز به زودی ساخت یک هتل در کنارک توسط بخش خصوصی آغاز می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در کنار ایجاد هتل و هتل آپارتمان می‌تواند نقش مهمی در اسکان گردشگران ورودی به سواحل دریای عمان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آمادگی پرداخت تسهیلات با بهرۀ کم  را برای راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارد.

جلال زایی یادآور شد: در ایام نوروز به بیش از صد خانه مسکونی در شهرستان کنارک مجوز لازم جهت اسکان گردشگران نوروزی صادر شده بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود جاذبه‌های متعدد گردشگری در شهرستان ساحلی کنارک تأکید کرد: به همین منظور سعی داریم امسال اعتبارات ویژه‌ای در خصوص گردشگری این منطقه اختصاص دهیم.

وی با اشاره به ثبت ساحل گوردیم و چشمه شورعین در شهرستان کنارک در فهرست آثار ملی کشور گفت: به همین منظور قایق‌های تفریحی برای جابه‌جایی گردشگران در مسیر بندر پَزم تیاب تا دماغۀ راشدی و روستای نمونۀ گردشگری گوردیم راه اندازی خواهد شد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: همچنین به منظور ایجاد اشتغال برای بانوان صنعتگر شهرستان کنارک در نظر داریم بازارچه‌های صنایع دستی در کنار جاذبه‌های گردشگری این شهرستان ایجاد کنیم.

جلال‌زایی در ادامه بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، به زودی به منظور توانمندسازی جوامع محلی در خصوص ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، فروشگاه‌های صنایع دستی و ... کلاس‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفته‌های خود به تهیه سند توسعه گردشگری استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بخش مهمی از این سند توسعه گردشگری به توریسم دریایی استان مربوط می‌شود که مطابق با سند توسعه گردشگری و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، سیستان و بلوچستان تا سال ۱۴۰۰ جزء ۱۰ مقصد گردشگری داخلی و پنج مبدأ خارجی خواهد بود.  

به گفته وی، انجام تحقیقات هدفمند، مطالعات جامع محور گردشگری کویر لوت، توریسم سواحل مکران و توریسم دریای عمان و بررسی وضعیت گردشگری سیستان و بلوچستان از مواردی است که در سند توسعه گردشگری آمده است.  

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت زیرساخت‌های گردشگری در این استان اظهار داشت: با توجه به وسعت استان و از سوی دیگر وجود پتانسیل‌های فراوان گردشگری در استان، نیاز به زیرساخت‌های بیشتر گردشگری همواره احساس می‌شود.

وی به توجه ویژه در خصوص اختصاص اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در آینده‌ای نه چندان دور با ایجاد زیرساخت‌های اولیه در زمینه گردشگری شاهد رفع مشکلات اقامتی و پذیرایی و تفریحی باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار