۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

آغاز ساخت مجتمع گردشگری دریایی در ساحل دریای عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از آغاز پروژه گردشگری دریایی در بندر تنگ شهرستان کنارک در سواحل دریای عمان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۷۲۰

آغاز ساخت مجتمع گردشگری دریایی در ساحل دریای عمان

علیرضا جلال‌زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سواحل بندر تنگ واقع در شهرستان کنارک به دلیل زیبایی خاص و منحصر به فرد یکی از مهمترین سواحل گردشگری دریای مکران محسوب می‌شود که همواره مورد توجه گردشگران ورودی به استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: بنابراین ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی و ساحلی همچنین امکانات مرتبط با این بخش همواره در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار داشته است.

وی اذعان داشت: در همین راستا چندی پیش کلنگ ایجاد متجمع گردشگری بندر تنگ با حضور مسئولان استانی به زمین زده شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از آغاز پروژه گردشگری دریایی در بندر تنگ شهرستان کنارک در سواحل دریای عمان خبر داد و اذعان داشت: ساخت این مجتمع توریستی نقش مهمی در شکوفایی گردشگری دریای عمان خواهد داشت.

به گفته جلال‌زایی، مجتمع گردشگری بندر تنگ شهرستان کنارک با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال احداث خواهد شد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: این اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تأمین می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان ساخت: این مجموعه گردشگری شامل رستوران، سوئیت‌های اقامتی به سبک بومی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و ... خواهد بود.

جلال زایی تاکید کرد: امیدواریم با ساخت این مجتمع گردشگری در ساحل کنارک، شاهد حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل این شهرستان زیبا باشیم.

وی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان پیشانی گردشگری کشور به شمار می‌رود، اما از لحاظ توسعه دچار عقب ماندگی است، اظهار داشت: انتظار می‌رود فعالان گردشگری به ویژه مدیران تأسیسات گردشگری در راستای توسعه گردشگری استان همکاری کنند تا به این ترتیب سیستان و بلوچستان را از بن‌بست نجات دهیم.  

جلال‌زایی در ادامه تأکید کرد: به گفتۀ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، از سوی رئیس جمهور تأکید شده که استان سیستان و بلوچستان باید از طریق بندر چابهار، ورودی توسعه گردشگری کشور شود.  

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: حضور بخش خصوصی در کنار اداره کل میراث فرهنگی استان می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات در زمینه گردشگری باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه گردشگران به دنبال اقامت در هتل‌های چند ستاره نیستند بلکه اقامت در واحد‌های بوم گردی را برای آرامش و آشنایی با فرهنگ مردمان بومی ترجیح می‌دهند، گفت: بنابراین امیدواریم با توجه به اینکه از مدت‌ها قبل تمرکز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به این سمت معطوف شده، شاهد توسعه زیرساخت‌های سنتی گردشگری در استان باشیم.  

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی‌های در حال انجام به زودی شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در سواحل دریای عمان و در نهایت جذب گردشگران داخلی و خارجی به عنوان یکی از قطب‌های مهم توریسم دریایی کشور باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار