۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

راهکار‌های دیجیتالی سنگاپور برای افزایش ایمنی دریایی

راهکار‌های دیجیتالی سنگاپور برای افزایش ایمنی دریایی
سنگاپور با استفاده از راه حل‌های ایمنی دیجیتالی، کاهش حوادث دریایی را هدف گرفته است.
کد خبر: ۸۴۷۱۷
به گزارش گروه بین الملل مانا، از آنجایی‌که تعداد حوادث بندر سنگاپور طی ۱۰ سال گذشته کاهش محسوسی داشته است به همین جهت این کشور قصد دارد با اتخاذ راهکار‌های جدید دیجیتالی ایمنی دریایی را بیش از پیش افزایش دهد.

بر اساس این گزارش تعداد حوادث دریایی از هشت دهم درصد سال ۲۰۰۹ به ازای هر ۱۰۰ هزار کشتی، به ۱۲ صدم درصد در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

دکتر "Lam Pin Min" وزیر ارشد حمل و نقل و بهداشت سنگاپور در کنفرانس ایمنی دریایی اداره دریایی و بندری سنگاپور(MPA) در این زمینه گفت: من از جامعه دریایی به خاطر کار‌های مناسبی که در بهبود ایمنی دریایی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم و اعتقاد دارم استفاده از فنّاوری دیجیتالی شدن، دسترسی بهتر دریانوردان به اطلاعات حساس ایمنی و هشدار‌های زودهنگام، حوادث دریایی را کاهش می‌دهد.

دکتر  "Lam Pin Min" افزود: MPA قصد دارد استراتژی دیجیتال OCEANS را برای تشویق جامعۀ دریایی اجرا کند.

هدف این استراتژی آن است تا سکو‌های دیجیتال را برای کاهش حوادث و دسترسی به اطلاعات اجرا کند تا به طور یکپارچه  با یکدیگر متصل شده و از طریق یک پنجرۀ واحد دریایی داده‌های مرتبط را مبادله کند.

وی گفت: از سال گذشته تا کنون شاهد امضای سه تفاهم نامه برای دستیابی به ایمنی دریایی بودیم که تحت عنوان CEMS راه اندازی شده است و توسط مؤسسات دریایی و پلی‌تکنیک سنگاپور، تحقیقات و نوآوری‌های ایمنی را تقویت می‌کنند.

وی درپایان بیان کرد: این تفاهم نامه به جامعۀ فعالان دریایی کمک می‌کند تا با استفاده از فنّاوری‌های دیجیتالی نوظهور به توسعه و آموزش دریانوردان کمک  کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار