۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

هیچ کالایی در منطقه آزاد اروند نباید به عنوان قاچاق تلقی شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: به جز کالا‌های حرام و ممنوع، سایر کالا‌های وارداتی به منطقه آزاد اروند که در انبار، مغازه و حتی خانه‌ها نگهداری می‌شوند قاچاق نبوده و ضبط آن‌ها خلاف قانون است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۷۱۴

هیچ کالایی در منطقه آزاد اروند نباید به عنوان قاچاق تلقی شود

اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: طبق قانون مناطق آزاد کشور، واردات کالا به بنادر آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قاچاق نبوده و نباید این کالاها به عنوان کالای قاچاق ضبط و توقیف شوند.

وی استقرار گمرک ایران در گیت‌های ورودی و خروجی محدوده منطقه آزاد اروند را خواستار شد و گفت: گیت‌های گمرک در آبادان و خرمشهر تکمیل شده است و گمرک ایران با استقرار در این گیت‌ها باید  بر کالاهایی که از محدوده منطقه آزاد اروند به سرزمین اصلی وارد می شوند نظارت کند.

زمانی گفت: ضبط کالای شناورهای تجاری از سوی برخی ارگان‌ها که در منطقه آزاد اروند هنوز ثبت سفارش نشده خلاف قانون مناطق آزاد کشور است و اگر کالایی بدون مجوز قانونی از محدوده منطقه آزاد اروند به سرزمین اصلی وارد شود قاچاق محسوب می شود و در این زمینه گمرک مقصر اصلی است و منطقه آزاد در خارج از سرزمین اصلی نقشی در این رابطه ندارد.

خاطر نشان می شود برخی تجار و بازرگانان که  طبق قانون اقدام به واردات کالاهای مجاز به منطقه آزاد اروند شده اند توسط دریابانی توقیف شده که این مساله ناخرسندی آنان را به دنبال داشته است.

منطقه آزاد اروند با کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق روابط تجاری دارد.  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار