۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

رفع توقیف ۲۵۰ خودروی خارجی از گمرک منطقه آزاد اروند

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند از رفع توقیف ۲۵۰ خودروی پلاک اروندی پس از ۱۹ ماه از گمرک منطقه آزاد اروند در خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۷۰۶
رفع توقیف ۲۵۰ خودروی خارجی از گمرک منطقه آزاد اروند
عبدالله کعبی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این خودرو‌های اروندی ۲۵۰۰ سی سی به بالا، مدت زیادی در گمرک توقیف بودند که این موضوع نارضایتی صاحبان این خودرو‌ها را به دنبال داشت.
وی افزود: در زمان تصویب ممنوعیت ورود خودرو‌های ۲۵۰۰ سی سی به بالا به کشور این خودرو‌ها خریداری شده بود و اکنون برای این خودرو‌ها ارزی از کشور خارج نمی‌شود، زیرا قبلاً ارز آن‌ها پرداخت شده است.
به گفتۀ وی مالکان این خودرو‌ها چندین بار نسبت به توقیف خودرو‌های خود اظهار گله‌مندی کرده و بعضاً تجمع‌های اعتراضی برپا کردند.
وی همچنین از اجرایی شدن دو ماه مرخصی متناوب به خودرو‌های پلاک اروندی خبر داد.
خودرو‌های پلاک اروندی پیش از این با پلاک گذر موقت مجوز خروج از خوزستان را به مدت یک ماه می‌توانستند دریافت کنند، که این مرخصی اکنون دو برابر شده است.
خاطر نشان می‌شود: بیش  از ۸۰ نفر از مالکان خودرو‌های اروندی که خودرو‌های آن‌ها ۱۹ ماه در پارکینگ منطقه آزاد اروند در خرمشهر توقیف شده بود بار‌ها نسبت به این مسئله اعتراض کردند.
مشکل عدم ترخیص این خودرو‌ها الزام قانونی از رده خارج کردن یک تا ۱۰ دستگاه خودرو فرسوده بر اساس میزان مصرف بنزین خودرو‌های وارداتی است که باید برای ترخیص خودرو‌های اروندی اعمال شود.
بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه خودروی پلاک اروندی در سطح خوزستان تردد می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار