۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

ضرورت استفاده بهتر از بنادر خوزستان برای توسعه صادرات به قطر

رئیس اتاق بازرگانی خوزستان بر استفاده بهتر از ظرفیت‌های بندری و دریایی خوزستان برای توسعه صادرات کالا‌های غیرنفتی به قطر تأکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۷۰۵

ضرورت استفاده بهتر از بنادر خوزستان برای توسعه صادرات به قطر

به گزارش خبرنگار مانا، شهلا عموری در کارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان افزود: چهار استان خوزستان، فارس، هرمزگان و بوشهر استان‌های معین کشور در صادرات به کشور قطر هستند که در بین این استان ها تنها خوزستان در صادرات به قطر عملکردی ضعیف داشته است.

وی اظهار داشت: استان فارس با وجود اینکه استانی مرزی نیست و همچون خوزستان از ظرفیت های بنادر خوزستان برخوردار نیست اما بیشترین میزان صادرات غیرنفتی را به قطر داشته است.

وی با بیان اینکه قطر ظرفیت بالایی برای امر صادرات و واردات دارد افزود: کد واردات از قطر به مرز شلمچه داده شده و می توان بسیاری از کالاهای مورد نیاز خوزستان و کشور را در این شرایط تحریم از طریق قطر تأمین کرد.

عموری بیان کرد: در چند سال گذشته که کشور قطر دچار مشکلات با همسایگان عربی خود شد خوزستان از این فرصت برای صادرات به آن کشور و کسب درآمد استفاده نکرد،  کشور قطر به مواد غذایی و مواد اولیه نیاز دارد و می توان در این دو بخش در امر صادرات ورود کرد.

وی بیان کرد: برای صادرات به کشور قطر باید از خط هوایی و دریایی استفاده شود و شرایط را در این دو بخش در خوزستان فراهم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی خوزستان بیان کرد: متاسفانه موانعی بر سر راه صادرکنندگان کالا به قطر از سوی برخی افراد و دستگاه‌ها ایجاد می‌شود که صادرکننده را از انجام فعالیت اقتصادی خود منصرف می کند.

عموری ادامه داد: یکی از مشکلات عمده در بحث صادرات نبود نماینده از سوی ایران و خوزستان با کشورهای طرف صادرات است‌، برای تسهیل در روند صادرات و فعالیت‌های اقتصادی لازم است که نماینده‌ای از استان و یا کشور با کشور مورد هدف صادرات در ارتباط باشد.

وی بر بهره گیری از ظرفیت های بندری و پایانه‌های صادراتی برای توسعه صادرات کالا به قطر تأکید کرد وافزود: صادرات کالا به قطر به علت نزدیکی بنادر استان به این کشور سبب ایجاد اشتغال و رونق واحدهای تولیدی خوزستان خواهد شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار