۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

خارج سازی بخش عمده ای از شناورهای مغروقه در اروندرود

خارج سازی بخش عمده ای از شناورهای مغروقه در اروندرود
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه از محل منابع داخلی این سازمان اقدامات بسیار خوبی در حوزه خارج سازی مغروقه ها در اروندرود انجام داده است، گفت: بخش عمده ای از شناورهای مغروقه در اروند خارج سازی شده است.
کد خبر: ۸۴۶۹۹

به گزارش مانا، محمدرضا الهیار در جریان بازدید از آخرین وضعیت پروژه های فنی و مهندسی بندر خرمشهر و نشست بررسی  چالش ها و ارائه راهکارهای لازم، اظهار کرد: نسبت به پیشرفت روبه رشد پروژه های زیرساختی و عمرانی بندرخرمشهر امیدوار هستیم و بر اساس برآوردهای انجام شده ۲۳۰ میلیارد تومان برای سرمایه گذاری پروژه ها اختصاص داده شده که از این میزان ۱۷۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری و مابقی از محل منابع سازمان بنادر بوده که در قالب موارد مختلفی از قبیل محوطه سازی، احداث انبارها و سرمایه گذاری داخلی مدنظر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل بالایی که در بندرخرمشهر در زمینۀ ریل و راه آهن وجود دارد این بندر بستر مناسبی برای حضور سرمایه گذاران و فعالان بندری است و می توان از این مزیت به صورت بهینه استفاده کرد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مقولۀ شناورهای مغروقه در اروندرود، گفت: طی سال های گذشته سازمان بنادر و دریانوردی از محل منابع داخلی خود اقدام بسیار خوبی در حوزه خارج سازی مغروقه ها در اروندرود انجام داده است و بخش عمده ای از شناورهای مغروقه خارج سازی و اکنون مراحل برگزاری مناقصه و تامین اعتبار برای خارج سازی باقی مانده مغروقه ها انجام شده است.

الهیار همچنین در خصوص تامین یک دستگاه اکوساندر برای استفاده مشترک در بنادر خرمشهر و آبادان از محل اعتبارات اداره کل تأمین و مهندسی تجهیزات خبر داد و اعلام کرد: همچنین با اجرای سه پروژه عمرانی با مبلغ بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان برای سال جاری موافقت و در روند اجرای این پروژه ها قرار گرفته است.

گفتنی است در ادامه نوراله اسعدی؛ مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز گزارش کاملی از روند پیشرفت پروژه های در دست انجام و پروژه های انجام شده ارائه و به مشکلات و موانع موجود و نیز راهکارهای رفع این موانع اشاره کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار