۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

۷ نفر از خدمه نفتکش انگلیسی آزاد شدند

۷ نفر از خدمه نفتکش انگلیسی آزاد شدند
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تائید آزادی هفت نفر از خدمۀ کشتی انگلیسی توقیف شده توسط ایران، گفت: ما با خدمه و ناخدای کشتی مشکلی نداریم، و به برخی از این خدمه اجازه خروج از کشتی داده شده است.
کد خبر: ۸۴۶۹۶

به گزارش مانا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تایید آزادی هفت نفر از خدمۀ کشتی انگلیسی توقیف شده  توسط ایران، اظهار داشت: ما با خدمه و ناخدای کشتی مشکلی نداریم، کشتی به دلیل تخلفی که انجام داده توقیف شده است و طبیعی است زمانی که کشتی متوقف می‌شود خدمه آن نیز توقیف شوند. اما بررسی لازم از وضعیت کنسولی و مجوزهای تک تک این خدمه صورت گرفت و بعد از بررسی‌های بیشتر و از باب سیاست‌های انسان دوستانه به برخی از این خدمه اجازه خروج از کشتی و بازگشت به زندگی روزمره و عادی داده شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص نتایج مذاکره اخیر ایران و فرانسه نیز گفت: مذاکرات مفصلی توسط آقای عراقچی در پاریس صورت گرفته است و این نتایج به تهران آورده شده تا بعد از بررسی‌های نهایی بتوان روی آن اظهار نظر کرد. در حال حاضر تا آنجایی که من اطلاع دارم مذاکرات به صورت فشرده ادامه دارد و بررسی‌ها نیز در حال انجام است، این مذاکرات دارای نکات و جزئیات بسیار ریزی است که باید در مورد آن تصمیم گیری شود.

وی در پایان با بیان اینکه این مذاکرات به ضرب‌الاجل اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران نخواهد رسید گفت: به احتمال بسیار قوی جمهوری اسلامی ایران گام سوم کاهش تعهدات خود را طی یکی دو روز آینده اعلام خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار